שיקום פה על גבי שתלים: התהליך והסוגים השונים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר פיינגולד
השאירו פרטים או חייגו
077-9971024

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    שיקום פה הוא למעשה לב ליבה של רפואת השיניים. כאשר אנו נזקקים, מבקשים או מתייעצים לגבי טיפול שיניים כלשהו, אנו מתכוונים בעצם ל"שיקום הפה". בניגוד לדעה הרווחת של המטופלים המתמקדים בטעות בכיוון של השתלות שיניים, בניות עצם וכדומה, העיקר הוא למעשה השיקום של הפה. סוג שיקום הפה שנבחר מכתיב לנו את כמות השתלים שנבצע ולא להפך

    צפו בד"ר פיינגולד מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי בוידיאו

    איך מתחיל ההליך של שיקום הפה?

    שיקום הפה מתחיל עם אבחנה מדויקת, הכוללת צילום רנטגן וצילומי פוטו של המטופל, בדיקה ואבחנה מדויקת. כמו כן, יש לבצע תיאום ציפיות בין הרופא המטפל ובין המטופל, המטופל מקבל הסבר על תכנית הטיפול ובמקרים מורכבים ניתן לבצע מודל של אב טיפוס משעווה מיוחדת עם התוצאה הסופית הרצויה. את המודל ניתן לשנות לפי דרישות הרופא והמטופל.

    לאחר מכן, נקבעים שלבי הטיפול וקביעת תורים מסודרים במרפאה. 

    סוגי שיקום הפה מוחלקים לשיקום קבוע ושיקום נשלף

    מהו שיקום נשלף?

    מדובר על תותבות נשלפות מאקריל. התותבת מורכבת מבסיס אקריל ורוד ושיניים שמיוצרות במפעל מיוחד. ניתן לבחור את צורת השיניים מהקטלוג. מדובר על שיקום בעלות נמוכה יחסית, אסתטיקה מושלמת, היגיינה מעולה. החיסרון הוא שהתותבת היא גוף זר בפה. גוף לא נח, הדורש זמן הסתגלות, ומקשה על פעולת הלעיסה.

    ניתן להשתיל מס מועט של שתלים כדי למנוע את הנדידה של התותבת בפה ולשפר את היציבות שלה ע"י שימוש במצמדים, (בול אטצמנט, לוקייטור, דולדר בר) אך עדיין נדרשת התעסקות, וחייבים להוציא התותבות לניקוי יסודי של לפחות פעם ביום.

    מהו שיקום קבוע?

    מדובר על גשר היברידי מאקריל על בסיס מחוזק. כיוון שמדובר על שיקום מאקריל, שהוא חומר רך יחסית הסופג את מרבית כוחות הלעיסה, מספיקים לנו עד 6 שתלים. האסתטיקה במקרה זה מושלמת, אך השיניים עצמם מיוצרות מאקריל שהוא חומר מאוד עדין ורך. העלות נמוכה יחסית לשיקום פה קבוע, וברוב המקרים אין צורך בתוספות עצם מורכבות.

    שיטה זו הומצאה על ידי ד"ר פל מאנו ונקראת ALL ON 4 או ALL ON 6. חשוב לציין, כי בשיטה זו יהיה קיים רווח בין החניכיים לבין התותבות, זאת בכדי לאפשר מעבר חופשי של מזון ולהקל על פעולת הניקיון, מכיוון שהאקריל סופח בקטריות.

    למדריך "העמסה מיידית בשיטת אול-און 4-6" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    מהו שיקום קבוע מלא מחרסינה או דרקוניה על גבי שתלים?

    שיקום זה הוא הכי קרוב לשיניים טבעיות, אינו דורש התעסקות מיוחדת למעט צחצוח שיניים רגיל וטיפול אחזקה רגילה ע"י שיננית. החיסרון הגדול הוא עלות יקרה יחסית ודורש תשתית איתנה של עצם.

    תחזוקה נכונה

    לא פחות חשוב מתהליך שיקום הפה הוא שלב התחזוקה.

    המטופל צריך לבצע בדיקות תקופתיות, לבצע איזון סגר פעם בשנה על מנת למנוע עווית במערכת הלעיסה. כמו כן, לבצע ניקיון והדרכה ע"י שיננית מנוסה.


    ד"ר דן פיינגולד
    רפואת שיניים
    ד"ר דן פיינגולד הינו רופא שיניים (D.M.D), בעל תעודת היוקרה מטעם ההסתדרות לרפואת שיניים "רופא שיניים מעודכן". מייסד ומנהל מרפאת "סיטידנט" בחולון, עוסק בשתלים, שיקום הפה וכל תחומי רפואת השיניים. משתתף בכנסים בארץ ובחו"ל, עבר והעביר...

    להתייעצות עם ד"ר פיינגולד
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9971024

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות