שיקום אסתטי על גבי שתלים ועל שיניים: המדריך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר אבו אסעד
השאירו פרטים או חייגו
077-9967303

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    שיקום אסתטי בפה יכול להתבצע על שיניים טבעיות, וגם על גבי שתלים, ההבדל בין השיקום האסתטי על שיניים טבעיות לבין שיקום על גבי שתלים הוא שבשיניים טבעיות קיים חיבור של הכתר עם החניכיים החיבור הזה מעניק מראה טבעי יותר ויפה, לעומת זאת לאחר עקירת שיניים והשתלת שתלים, החיבור אינו קיים והשן הופכת להיות ארוכה יותר ופחות עדינה דבר זה מצריך יותר מאמץ יחד עם המעבדה על מנת לפתור את בעיית האסתטיקה

    צפו בד"ר אבו אסעד מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    האם הכתרים נראים כמו בפרסומות?

    הפרסומות תמיד שונות מן המציאות אך, אנחנו מנסים ומשתדלים להגיע למקסימום אסתטיקה יפה וטבעית ובמקרים מסוימים ניתן להגיע לתוצאות מאוד קרובות לפרסומות.

    הקריטריונים החשובים באסתטיקה

    קו השפה- כלומר, בזמן שאנחנו לא מדברים צריך לראות חלק קטן מהשיניים הקדמיות בלסת העליונה וחלק יותר קטן מהלסת התחתונה.

    קו הדיבור- אנו צריכים לראות שיניים הומוגניות ולא יותר משליש מאורך השן.

    קו החיוך- במקרה של שיניים טבעיות נראות של יותר שיניים ושלא יעבור את קו החניכיים ואם מדובר בשיקום על גבי שתלים שלא יראה יותר גדול משן טבעית המתאימה לפציינט.

    הקריטריונים הרפואיים החשובים

    החיבור של החניכיים הוא קריטריון חשוב ביותר, בכדי שלא תהיה דחיסת מזון העלול לגרום לנזק בחניכיים ולדלקות  המורידות באיכות ובאסתטיקה.

    קריטריון חשוב נוסף הינו סגר מאוזן היטב על מנת לא לקבל רוקינג (תזוזה), במידה ולא קיים קריטריון זה יכולה להיווצר בעיה בבריחת הדבק מהכתר ותתחיל דחיסת מזון במקום הדבק דבר הגורם לעששות בשיניים, דלקות חניכיים וברע רע מהפה. תוצאה זו תוביל לתזוזה בכתרים על גבי שתלים וכמו שאנו יודעים ששתל שזז הגוף מזהה אותו כגוף זר ודוחה אותו.

    האם ניתן לבצע שתלים ושיקום ביום אחד?

    שיקום ביום אחד על גבי שתלים הינו אפשרי בשיניים אקריליות שיכולות להיות קבועות והן אסתטיות מה שנקרא שיקום על תותבות מוברגות או גשר מוברג המהווה פתרון אסתטי, ומיידי. יחד עם זאת יש לבדוק האם זה מתאים למטופל.

    מהו ציפוי למינט, ולמי הוא מתאים?

    ציפוי הלמינט הוא שיקום אסתטי בלבד. היכול גם לשמש כמגן לשיניים כמו במקרה של מלוליזה (חוסר סידן).

    מדובר על ציפוי שהוא מורכב על הצד הבוקאלי של השן (הצד הקידמי) ומודבק עם דבק מיוחד בחיבור כימי, הלמינט הופך להיות חלק אינטגרלי מהשן.

    ציפוי למינט מתאים למקרים כגון: בעיית צבע, בעיית שחיקה, בעיה אסתטית כמו סתימות לבנות שהשחירו.

    כיצד מתבצעת התחזוקה?

    תחזוקת הכתרים על השיניים ועל גבי שתלים הוא זהה לשני המקרים. יש צורך לתדרך את הפציינט עם סיום השיקום כיצד לצחצח מבלי לפגוע בחניכיים וללא צחצוח יתר, לוודא שאין דחיסת מזון, העברת חוט דנטלי, קיסמים רפואיים, ושטיפות פה.

    כמו כן, על מטופל לעבור בדיקה כל חצי שנה אצל הרופא והשיננית, על מנת לבדוק את רמת ההיגיינה בפה, לאחר 3 שנים אם רואים שהמצב טוב ניתן לרווח את הבדיקה לפעם בשנה.


    ד"ר הישאם אבו אסעד
    רפואת שיניים
    ד"ר הישאם אבו אסעד עוסק ברפואת שיניים עם ותק מעל 30 שנה, בעל מרפאה פרטית בעפולה. במרפאתו של ד"ר אבו אסעד, ניתן לקבל מגוון רחב של טיפולי שיניים למבוגרים ולבני נוער.

    להתייעצות עם ד"ר אבו אסעד
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9967303

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות