הקץ להזדקנות הפנים: ניתוח או טיפול בזריקה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ויסמן
השאירו פרטים או חייגו
077-2305586

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    הזדקנות הפנים היא בעיה מורכבת שמערבת לא רק את עור הפנים, אלא גם את עצמות השלד, תאי השומן והשרירים. פתרון יסודי לבעיה זו חייב להתייחס לכלל מרכיבי הבעיה. הזרקות למיניהן יכולות לתת מענה טוב עד שלב מסוים ובאזורים מסוימים בפנים, אך מגיע שלב בו היכולת לשפר את מראה הפנים אפשרית אך ורק באמצעות ניתוח כירורגי של מתיחת פנים

    צפו בד"ר ויסמן מסביר על כך בראיון לתכנית סודות היופי

    מה קורה לפנים שלנו עם ההתבגרות?

    הזדקנות הפנים היא בעיה מאוד מורכבת, ואחד הסופרים המפורסמים אמר על בעיות מסוג זה, שלכל בעיה מורכבת יש פתרון אחד שהוא פשוט, קל, אלגנטי ולא נכון.

    בעיית הפנים המזדקנות מורכבת מכמה שכבות שבכל אחת מהן קורה משהו אחר. אם נתחיל בשלד, הרי שהעצם שלנו מאבדת מצפיפותה ומתחילה לסגת לאחור.

    באזור הפנים השפעה זו ניכרת בעיקר באזור הלסת העליונה, עצמות הלחיים או בארובת העין. נסיגת עצמות הפנים פוגעת למעשה בפלטפורמה שעליה מונחות כל רקמות הפנים הרכות, ומכאן מתחילה הבעיה מכיוון אחד.

    בשכבה השנייה ישנן שקיות השומן בפנים, שגם הן מאבדות נפח והרצועות המחזיקות אותן מתרופפות באופן שגורם לאותן שקיות ליפול מטה.

    השכבה השלישית היא שכבת השרירים, שמפעילים את כל חלקי הפנים ואחראים על הבעות הפנים והמימיקה. שרירים אלה הולכים ומתרופפים, מאבדים מהתפקוד שלהם ומשווים לפנים מראה עצוב ועייף.

    ולבסוף השכבה הרביעית והנפוצה ביותר, היא בעיית העור שזוכה לתשומת הלב הרבה ביותר, ובמסגרתה מאבד העור סיבים אלסטיים, משנה את הרכב הקולגן שלו ומייצר קמטים וגוון אפרפר.

    מה המשמעות של מורכבות זו?

    המשמעות המידית היא שאין פתרון קסם לטיפול במראה הפנים המזדקנות. מרבית הטיפולים הקיימים כיום מטפלים בשכבה אחת ולכל היותר בשתי שכבות של הבעיה, אך לחלוטין אינם מעניקים פתרון כולל לכל שכבות הבעיה.

    כאשר אנו ניגשים לטיפול, עלינו להיות ראליים ולהתאים את הציפיות שלנו בהתאם לכך.

    מהם סוגי הטיפולים השונים בהזדקנות הפנים?

    ישנם הטיפולים האסתטיים שיודעים להחזיר נפח שאבד, בין אם זה נפח בשכבת העצם באמצעות הזרקות עמוקות, ובין אם זה נפח בעור הפנים באמצעות הזרקות שטחיות יותר, אבל בסופו של דבר הבעיה היא לא רק איבוד נפח, אלא שינוי אנטומי מהותי של מבנה הפנים, שבשלב מסוים ההזרקות לא יודעות עוד להתמודד איתו.

    בשלב הזה, הפתרון היחיד שמעניק מענה היקפי לשינוי האנטומי במבנה הפנים הוא ניתוח כירורגי שמרים בפועל את הפנים ומחזיר עטרה ליושנה.

    האם תמיד צריך ניתוח?

    התשובה היא בהחלט לא. ההפך הוא הנכון – ככל שנתרגל יותר למראה שלנו ללא ניתוחים, ונשלים עם זה שכך נראית הזקנה, כך יטיב לנו.

    יחד עם זאת, אם יש משהו בפנים שמפריע לנו מאוד, עבורו אפשר בהחלט לעשות ניתוח נקודתי. צריך לזכור שניתוח עולה לא מעט כסף וכרוך בתהליך החלמה ובתוצאות ראליות. בכל המקרים האחרים, הזרקות יכולות בהחלט לתת מענה טוב לתקופה מסוימת.

    היכן משתלבים ניתוחי הפנים בתהליך הטיפול בפנים מזדקנות?

    לצורך שיפור מראה הפנים המזדקנות ניתן לערוך ניתוח קל הכרוך גם בהחלמה קלה, אך צריך לזכור שגם השפעתו של ניתוח קל כזה היא קלה וזמנית, ולא מצליחה לשנות באופן מהותי את מראה הפנים.

    המקרה הראשון בו אנו פוגשים את הזדקנות העור הוא לרוב צניחת העפעף התחתון באופן שמבליט את הקפל שבין העפעף ובין עור הלחיים, אך דווקא בתחום זה יכולות ההזרקות לתת מענה מצוין.

    תורם של הניתוחים מגיע דווקא בשלב של פגיעה בעפעף העליון ובגבה, שם מדובר יותר בנפילה ובשינוי עצמות הפנים באזור הגבות וארובת העין, שרק ניתוח יכול באמת לתקן.

    למדריך "ניתוח מתיחת פנים" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    למדריך "הזרקת חומצה היאלורונית" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    מה ההבדל בין הזרקות שומן ובין הזרקות של חומצה היאלורונית?

    הזרקת שומן לעור הפנים מבוצעת למעשה על ידי שאיבה של תאי שומן מאזור מסוים בגוף, ניקוי התאים וטיהורם, ולאחר מכן הזרקתם כחומר מילוי לפנים.

    טיפול זה עדיף על חומצה היאלורונית בכך שהוא זול יותר מאשר הזרקות חוזרות ונשנות של חומצה היאלורונית יקרה. יחד עם זאת, שומן הוא חומר מילוי לא אמין, ואי אפשר לדעת כמה מהשומן ייספג חזרה וכמה יישאר באזור ההזרקה ולמשך כמה זמן.

    היתרון של תאי השומן הוא שמדובר ברקמה עשירה בתאי גזע, ואם מצליחים להעשיר את תאי השומן בתאי גזע במידה הרצויה לפני ההזרקה, לתאים אלה ישנה השפעה מיטיבה על העור, שפשוט חוזר אחורה בזמן ונראה שוב זוהר וקורן. על כן, השימוש בשומן נכון יותר לשיפור מרקם העור, ולא לצורך מילוי נפחים נטו.

    כיצד מבוצעת כיום מתיחת פנים?

    בעבר, התבסס ניתוח מתיחת פנים במתיחה של העור אחורה ולמעלה, אלא שכיום מבינים בענף הפלסטיקה הכירורגית כי עם הגיל העור שלנו לא נופל קדימה אלא כלפי מטה בלבד – לעתים, ישנן רקמות שגם נופלות מטה ואחורה ולא מטה וקדימה, מה שגורם לעודפי נפח באזורים שונים בפנים, ובעיקר בלחיים.

    כיום פלסטיקאיים מבינים וממשיכים בשיטת המתיחה הישנה, אך משלבים גם מילוי באמצעות תאי שומן וגם טכניקות חדשות של הרמת שרירים.


    ד"ר אורן ויסמן
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

    להתייעצות עם ד"ר ויסמן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2305586

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות