הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית: דורין סגול חושפת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינברגר
השאירו פרטים או חייגו
077-2309324

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר בישראל, אחרי ניתוחי אף ושאיבת שומן. ניתוח הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית הוא ניתוח שבמסגרתו מוחדרים השתלים אל חלל השד, דרך חתך קטן המבוצע על גבי עטרת הפטמה, באופן המותיר צלקת עדינה מאוד וכמעט בלתי נראית. דורין סגול וד"ר אבישי וינברגר הגיעו לאולפן סודות היופי לחשוף את כל הפרטים על הטכניקה הייחודית להגדלת חזה 

    דורין סגול וד"ר אבישי וינברגר מדברים על כך בתכנית "סודות היופי"

    מהי הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית?

    ניתוחי הגדלת חזה בכלל, מבוססים על החדרת שתל אל החלל הפנימי של השד, במטרה להגדיל את נפחו ולעצב אותו. בתהליך של ניתוח הגדלת חזה, ישנו צורך בביצוע חתך ארוך מספיק שדרכו ניתן יהיה להחדיר את השתל אל חלל השד.

    בסין למשל, מתבצעת החדרת השתל דרך בית השחי, על מנת שלא ייוותרו כלל צלקות על רקמת השד או בסביבתו, אך רובם המכריע של ניתוחי הגדלת השד בעולם מבוססים על חתך תת שדי שמותיר צלקת בולטת יחסית בתחתית השד.

    הגישה הברזילאית להגדלת חזה היא גישה שפרט לעיסוק בגודל ועיצוב החזה, שמה דגש מיוחד על כך שלא ניתן יהיה להבחין בכך שמדובר בניתוח.

    חזה נשי חשוף, ובעיקר מחשופים עמוקים, הוא מראה שכיח בברזיל, ועל כן נוצר שם צורך אמיתי להסתיר את צלקות הניתוח באמצעות טכניקות ניתוחיות ייחודיות.

    הטכניקה הברזילאית נמצאת בשימוש כבר עשורים רבים, ומיושמת על ידי רופאים פלסטיים בכל רחבי העולם.

    טכניקה זו מבוססת על החדרת השתל דרך חתך קטן יחסית בחצי התחתון של עטרת הפטמה, שנותרת מוסתרת גם בלבישת מחשופים עמוקים.

    בביצוע מדויק של החתך, מוטמע החתך בקו החיבור של העטרת עם רקמת השד, באופן שלא ניתן כמעט להבחין בו.

    דורין סגול הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית

    דורין סגול : "יומיים אחרי הניתוח הגדלת חזה בשיטה הברזילאית, חזרתי לשגרה לגמרי ואחרי שבועיים עשיתי כבר ספורט, זה לא רק שאהבתי את התוצאה שהייתה טבעית לגמרי, היה לי גם חשוב לחזור מיד לשגרה ושלא יהיו צלקות שנראות לעין אחרי הניתוח וזה יצא מיליון דולר"

    באילו שתלים נעשה שימוש, וכיצד הם מוחדרים אל חלל השד?

    השתלים המיושמים בניתוחי הגדלת חזה בטכניקה הברזילאית הם שתלים ייחודיים, המסוגלים לעמוד בלחץ של 300 ק"ג.

    פרט ליתרון ארוך הטווח הנובע מעמידותם של השתלים בלחץ גבוה, עמידות זו היא שמאפשרת לשתלים לעמוד בלחץ המופעל עליהם בזמן דחיקתם פנימה אל השד דרך החתך הקטן.

    שתלים אלה מגיעים בשלל תצורות לרבות שתלים בעלי פרופיל נמוך או גבוה, שתלים עגולים או שתלים בצורת אגס. לאחר ביצוע החתך, דוחס הרופא המנתח את השתל דרך החתך הקטן עד להחדרתו וייצובו בתוך חלל השד בצורה מלאה.

    במקרים של רקמת עור דקה בשד, ועל מנת להעניק לשתל שכבת הגנה נוספת, נהוג להחדיר את השתלים אל מתחת לשריר בית החזה שיעניק לשתל שכבת הגנה נוספת.

    הטכניקה הברזילאית מאפשרת להחדיר את השתלים אל מתחת לשריר בית החזה מבלי לנתק אותו מדופן בית החזה, כפי שנעשה בטכניקות הניתוח הבסיסיות.

    למי מתאימה הטכניקה הברזילאית?

    הטכניקה הברזילאית להגדלת חזה מתאימה לכל אחד ואחת. ברובם המכריע של המקרים גודל הפטמה הוא מספיק גדול כדי לבצע את החתך לכל אורכו בתוך גבולות העטרת עצמה.

    יחד עם זאת, גם כאשר מדובר בפטמות קטנות במיוחד, למשל במקרים של הגדלת חזה אצל טרנס-סקסואליים, ניתן לבצע את הניתוח בטכניקה הברזילאית, תוך חריגה של מספר מ"מ אל מחוץ לעטרת הפטמה, אך עדיין באופן שמותיר צלקת עדינה מאוד וכמעט בלתי נראית, ביחס לטכניקה הבסיסית.

    הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית

    הגדלת חזה בטכניקה ברזילאית : תוצאה טבעית, פחות צלקות נראות לעין וזמן החלמה מהיר יותר

    מהם היתרונות הכירורגיים של הטכניקה הברזילאית?

    פרט ליתרון האסתטי שהיא מציעה, הטכניקה הברזילאית היא גם שיטה מאוד אפקטיבית בהיבט הכירורגי-רפואי.

    מיקום נקודת הכניסה לשד במרכזו ולא בתחתיתו, מספקת למנתח שדה ראייה רחב ומלא יותר של חלל השד, ומאפשרת לו לבצע את פעולת מיקום השתל ועיצוב השד בצורה מדויקת ואינטואיטיבית יותר, ביחס לטכניקה הרגילה המבוססת על חתך תת שדי בתחתית השד.

    כמו כן, מאחר ומדובר בחתך קטן שהשתל אינו מפעיל עליו לחץ מלמעלה, כפי שקורה בניתוחים המבוססים על חתך תת שדי, גם תהליך הריפוי הוא מהיר וקל יותר עם חזרה מהירה לשגרת חיים מלאה.

    מן הצד השני, העובדה כי השתל עם כל משקלו אינו יושב על גבי תפרים, מונעת הן פגיעה בשתל והן שינוי בלתי רצוי של מיקומו לאורך זמן, בעיקר כתוצאה ממתיחת התפרים.

    מהו תהליך ההחלמה מהניתוח?

    תהליך ההחלמה מניתוח הגדלת חזה בטכניקה הברזילאית הוא תהליך קצר וקל. בימים הראשונים לאחר הניתוח, צפויה המטופלת באופן טבעי ונורמלי, לחוש כאבים באזור הניתוח.

    החזרה לשגרה ואף לפעילות גופנית היא מהירה יחסית ומתאפשרת כעבור כשבועיים מיום הניתוח, בהתאם לקצב החלמת החתך.

    מיקום החתך וגודלו, מפחיתים מאוד את ההסתברות להיווצרות דימומים, בצקות ונפיחויות, אך אם אלו מופיעים, הם צפויים לחלוף כעבור מספר ימים.

    ככלל, החלמה קלה ומהירה היא אחד המאפיינים הבולטים ואחד היתרונות המשמעותיים של ניתוח הגדלת חזה בטכניקה הברזילאית.


    ד"ר אבישי וינברגר
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר אבישי וינברגר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל מרפאה פרטית בתל אביב. ד"ר וינבגר נחשב לאחד מהמומחים הבכירים והוותיקים בישראל בתחום הכירורגיה פלסטית והאסתטית. ד"ר וינברגר מנתח פלסטי מעל 30 שנה בבתי החולים הציבוריים והפרטיים...

    להתייעצות עם ד"ר וינברגר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309324

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות