הסרת שיער לילדים: שיפור הביטחון העצמי ללא כאב

למידע והתייעצות

להתייעצות עם קרן אמסלם
השאירו פרטים או חייגו
077-9968815

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > טיפוח ויופי

    הסרת שיער בילדים מתבצעת בעיקר במקרים בהם הילדה סובלת מפגיעה בערך העצמי וממבוכה חברתית בסיטואציות של בריכה, ים ואפילו בסיטואציות חברתיות יומיומיות. באמצעות טיפולי לייזר בעוצמות נמוכות משמעותית מטיפולי לייזר סטנדרטיים, ניתן להסיר שיער גם אצל ילדים, ללא כאב ותוך הובלת שינוי דרמטי באיכות חייה של הילדה – זאת בתנאי שהילדה עושה זאת מרצונה החופשי לחלוטין

    צפו בקרן אמסלם שיינברג מסבירה על כך בתכנית סודות היופי

    באיזה גיל צריך להתחיל?

    ההחלטה על ביצוע הסרת שיער בלייזר לילדים היא אינה החלטה תלוית גיל, אלא תלוית הרגשה פנימית.

    טיפול הסרת שיער בילדים, ממש כמו מבוגרים, יכול להינתן אך ורק למי שמעוניין בו, ולכן לא ניתן להגדיר מספר כלשהו כגיל מינימלי להתחלת טיפולי הסרת שיער, והיזמה צריכה להגיע מהילד עצמו בשיתוף פעולה עם הוריו, בדרך כלל אמא.

    בתהליך המקדים, על איש המקצוע לבחון את המקרה לעומקו ולהבין מי באמת מושך לכיוון של הסרת השיער, הילדה או אימה, האם האם באמת תומכת בכך והאם הילדה עושה זאת מרצונה החופשי.

    ישנם לא מעט מקרים של ילדות שמתעטפות באופן קבוע, בניסיון להסתיר את שיער גופן, ושאינן הולכות לים או לברכה מתוך בושה. במקרים אלה, בהחלט יש מקום לבחון הסרת שיער, לפחות באזורים ספציפיים שדרכם ניתן להוביל לשינוי משמעותי.

    הכלל הוא שאם הילדה אינה רוצה בו, הרי שלא מבצעים את הטיפול גם כאשר האם דוחפת ומעודדת אותה לכך.

    צילום: 123RF

    האם הסרת שיער בלייזר לילדים עלולה להיות מסוכנת?

    הסרת שיער בלייזר היא פרקטיקה שנהוגה כבר שנים ארוכות, ולו היה בה אלמנט כלשהו של סיכון ממשי, היא כלל לא הייתה מאושרת לשימוש, לא עבור ילדים וגם לא עבור מבוגרים.

    יחד עם זאת, מאחר ומדובר בילדים שעדיין נמצאים בתהליכי צמיחה וגדילה, ושהעור שלהם רגיש יותר מאשר עור של אדם מבוגר, מבוצע הטיפול באמצעות טכנולוגיות המבוססות על עוצמות לייזר נמוכות יותר שגם כרוכות ברמת כאב נמוכה יותר – המדובר על עוצמות שיכולות להגיע לכדי פחות מ-10% מעוצמות הלייזר הרגילות, ועדיין להשיג את האפקט הנדרש.

    באילו אזורי גוף ניתן לבצע הסרת שיער בילדים?

    כאשר מדובר בהסרת שיער בילדים, ישנה חשיבות רבה להימנעות ממספר אזורים בגוף, ובראשם עור הפנים.

    ככלל, אין לבצע הסרת שיער בלייזר לילדים מאזור הפנים ומאזורים נוספים שנחשבים לרגישים יותר או שפשוט לא קיים בהם צורך אמתי, כמו למשל אזור המפשעות.

    ההימנעות מאזורים אלה נובעת מהרצון להימנע מהתערבות או השפעה על תהליכים הורמונליים טבעיים בגוף, תהליכים שאחד מהם בא לידי ביטוי גם בצמיחת "שיער הורמונלי".

    להבדיל, ישנם אזורים שמתאימים יותר להסרת שיער בילדים ובראשם אזור הגב. כמו כן, זרועות תחתונות יכולות להתאים בהחלט, אם כי את הפעולה של הסרת שיער מזרועות עליונות מומלץ לבצע במצבים קיצוניים בלבד, ואותו כנ"ל לגבי הרגליים.

    מהן התוצאות שניתן לצפות להן?

    טיפול הסרת שיער בלייזר לילדים משיג תוצאות יפות מאוד וכרוך בקצב טיפולים שונה ומתון יותר משמעותית מאשר אצל מבוגרים.

    השיער בגילאים צעירים אינו צומח במהירות האופיינית לגילאים מבוגרים ולכן טיפול אחד יכול להחזיק מעמד לחצי שנה, או במילים אחרות לקיץ שלם.

    מאחר והטיפול אינו כרוך בכאב כשלכל היותר "תסבול" הילדה ממעט חוסר נוחות, ומאחר וטיפול הסרת שיער בלייזר הוא אינו מסוכן, בהחלט ניתן להתייחס אליו כאל טיפול שעווה משודרג שמוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים ובערך העצמי של הילדה לטווחים ארוכים יותר.


    קרן אמסלם שיינברג
    אסתטיקה
    קרן אמסלם שיינברג החלה את דרכה בתחום הטיפוח והאסתטיקה עוד בהיותה נערה, בצמוד לאימה שניהלה מכון קוסמטיקה ידוע. תוך זמן קצר הקימה קרן את הקליניקה הראשונה שלה תוך השקעה והתמקצעות בבתי הספר הטובים בארץ במגוון תחומים...

    להתייעצות עם קרן אמסלם
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9968815

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות