טיפול בלייזר רך: האם זה באמת עובד?

למידע והתייעצות

להתייעצות
השאירו פרטים או חייגו
077-2319222

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    גם היום, אחרי כמעט 40 שנה של שימוש בו, ישנם רופאים שעדיין סקפטיים לגבי יכולותיו הרפואיות של הלייזר הרך בטיפול בכאבים ובעיות אורתופדיות. כך היה גם ד"ר עומרי לבובסקי, אך הסקפטיות שלו נעלמה לאחר שהוא נחשף למחקרים הרבים שנעשו בתחום

    צפו בד"ר לובובסקי מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    סיפורו האישי של עמוס מורן 

    "אני מורה לחינוך גופני ושל"ח כבר שנים רבות, ועוסק בפעילות ספורטיבית ובעיקר בריצות למרחקים בינוניים וברכיבת אופניים. לפני כ-20 שנה החלו אצלי כאבי ברכיים שגרמו לפגיעה של ממש באיכות חיי. כשפניתי לבית החולים רמב"ם, דחו אותי בבוז וטענו כי לא מדובר בבעיה רצינית שדורשת את התערבותם. לאורך השנים המשכתי לעשות פעילות ספורטיבית ופיזיותרפיסטית על אף כאבי הברכיים מהם סבלתי."

    עמוס מורן: "לפני כשנה נתקלתי באפשרות של טיפול בלייזר של חברת B-Cure וכבר לאחר שלושה שבועות של טיפול הרגשתי שיפור משמעותי בכאבי הברכיים."

    "למדנו כרופאים שיש דברים שעובדים מבלי שאנחנו מבינים אותם עד הסוף" כך הסביר ד"ר עומרי לבובסקי אורטופד ומנתח בכיר על הטיפול בלייזר רך.

    למרות שהטיפול בלייזר הרך נמצא בעולם הרפואה כבר למעלה מ- 40 שנה, התפתחות תחום המחקר והשימוש בלייזר הרך צמח בשנים האחרונות וצבר תאוצה עם הופעת המכשירים הביתיים.

    "הטיפול יכול לעזור בבעיות הקשורות לרקמה רכה של שריר, גידים, חיבור בין גיד לעצם ולעזור לכל מני כאבים".

    מחקרים רבים ניסו לבחון את יעילותם של המכשירים הביתיים אשר עושים שימוש בטכנולוגיה ואת התוויות הטיפול המומלצות לשימוש במכשירם אלו.

    המחקרים שבוצעו במגוון אוניברסיטאות ובתי חולים בארץ ובעולם הציגו תוצאות דומות באשר ליעילות הלייזר הרך בטיפול במגוון בעיות בניהם גם מחקר שבוצע בבית החולים הדסה שהציג הצלחה של טיפול בלייזר רך על פצעים קשיי ריפוי.

    באותו נושא | רופאים אורטופדים מומלצים

    איך פועל הלייזר הרך?

    הלייזר הרך עובד על אורכי גל של כ- 800 ננו מטר, בכך מעביר הלייזר אנרגיה לרקמות מבלי לגרום לצריבה של הרקמה או פגיעה בה. אנרגיה זו מעוררת תהליכים ביוסטימולנטים בגוף המאפשרים לו להאיץ את תהליך הריפוי הטבעי, בנוסף לטיפול בכאבים הנלווים לפגיעה ברקמה.

    תהליכים אלו של שיכוך הכאב וטיפול בדלקת פועלים ב- 3 דרכים. הראשונה היא הטיפול בכאב ובה השימוש בלייזר הרך מגביר שחרור של אנדורפינים שהם נוירוטרנסמיטורים המצויים באופן טבעי במוחנו ומסייעים לשיכוך הכאבים.

    במקביל לשיכוך הכאב מטפל הלייזר הרך גם בדלקת שמהווה לרוב את המקור העיקרי להופעת הכאבים. הלייזר שחודר דרך העור אל הרקמות מרחיב את כלי הדם והלימפה ומאפשר סינון וניקוי יעילים מהאזור המודלק והבצקתי, עד שהלחץ על העצב משתחרר.

    ירידת הלחץ מובילה לירידה ברמת הכאב וכן מאפשרת לכלי הדם והלימפה להזרים לאזור הפגוע את האנרגיה הדרושה להחלמה מהפגיעה. בנוסף, השימוש בלייזר מגביר את שחרור האנזימים המטפלים בדלקת עד לפתרון הבעיה.

    בתוך כמה זמן המטופלים צפויים להרגיש הקלה?

    "צריך לקחת בחשבון שכל תגובה דלקתית או תהליך דלקתי לוקח לו ימים עד שהוא מתפתח וגם ימים עד שהוא נרגע" מסביר ד"ר לבובסקי.

    הטיפול בלייזר רך, בטח כאשר מדובר במכשור ביתי דורש התמדה וסבלנות מצד המטופלים, שכן אין מדובר בטיפול קסם. כפי שהסביר ד"ר לבובסקי, תהליכים דלקתיים ופציעות שונות מצריכות זמן החלמה וטיפול מתמשך.

    לכן, על מנת שהטיפול במכשיר יהיה אפקטיבי יש לבצע טיפול על פי ההוראות לפחות פעמיים ביום.

    זמן הטיפול משתנה בין סוגי ועומק הרקמות השונות בעקבות רמת האנרגיה הנדרשת לטיפול ועומק החדירה הרצוי.

    ככל שאיבר המטרה עמוק יותר יש צורך בזמן טיפול ארוך יותר על מנת לאפשר חשיפה מירבית והעברת אנרגיה לרקמות העמוקות. זמני הטיפול נעים בין 2 עד 8 דקות בנקודות המומלצות לשימוש לכל כאב על פי מיקומו ומיקום מקור הבעיה.

    מהו מכשיר הבי קיור לייזר?

    אחד הבולטים בתחום המכשור הביתי הוא הבי קיור לייזר, מכשיר בפיתוח ופטנט ישראלי שהצליח לרתום את טכנולוגיית הלייזר הרך לתוך מכשיר ביתי, נייד ונוח לשימוש.

    במחקר שנערך באוניברסיטת Sapienza ברומא, אשר השווה בין טיפול תרופתי בכאב לבין טיפול בבי קיור לייזר לכאבי מפרקים, התקבלו תוצאות מעניינות: הוכח כי השימוש בבי-קיור לייזר לשיכוך כאביי פרקים יעיל באותה מידה כמו הטיפול התרופתי.

    על התוצאות הללו יש להוסיף את העובדה כי בניגוד לתרופות לשיכוך כאבים, טיפול בלייזר רך הוא טבעי לחלוטין, לא פולשני ובטוח לשימוש.


    ד"ר עמרי לובובסקי
    כירורגיה אורתופדית
    ד"ר עמרי לובובסקי הינו מומחה לכירורגיה אורתופדית, בעל מרפאות פרטיות באשדוד ובמבשרת ציון. ניסיונו הרב בהחלפת מפרק ברך וירך והמיומנות שרכש לאורך זמן הן שמאפשרת לד"ר לובובסקי לנתח בטכנולוגיה המתקדמת בעולם, המאפשרת למנותח לחזור לתפקוד...

    להתייעצות
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2319222

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • נעמי הרבסט 21 במאי 2022 18:25

        יש לי את המכשיר שנה בערך וקניתי אותו בגלל מרפק טניס. אחרי חודשיים של שימוש פעמיים ביום,הכאב נעלם.

         הגב

      • מאירה 13 בינואר 2021 14:37

        שלום
        רציתי לדעת אם עוזר במקרה של כאבים נוירולוגים
        במיחד באזור הפנים
        תודה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 20 בפברואר 2022 14:16

          הטיפול אינו מתאים לכאבים נוירולוגיים אבל כן לכאבים הקשורים למפרק הלסת, כאבי שיניים וחניכיים.
          אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

           הגב

      • איתן שמש 11 באוגוסט 2020 22:18

        כמה פעמים ביום אפשר להשתמש במכשיר ולכמה זמן בכל פעם.
        האם שימוש יתר יכול להזיק.
        יש דלקת בפרק הירך.
        תודה מראש

         הגב

        1. מערכת מדיקו 3 בדצמבר 2020 10:01

          שלום איתן,
          יש לבצע טיפול על פי ההוראות לפחות פעמיים ביום.
          זמני הטיפול נעים בין 2 עד 8 דקות בנקודות המומלצות לשימוש לכל כאב על פי מיקומו ומיקום מקור הבעיה.
          רפואה שלמה,
          צוות מדיקו.

           הגב