השתלת שיניים והעמסה מיידית: הטכנולוגיות החדשות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר אוסטרובסקי
השאירו פרטים או חייגו
077-2317413

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    כיצד מבצעים העמסה מיידית אחרי השתלת שיניים? כיום באמצעות הטכנולוגיות החדשות בתחום ההשתלות ברפואת השיניים ניתן להגיע לרמות גבוהות מאוד של דיוק ולקצר משמעותית את ההליך

    צפו בד"ר אוסטרובסקי מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    רימה דוחביב מטופלת שעברה את הטיפול משתפת

    לרימה היסטוריה ארוכה של קבלת טיפולי שיניים מאז גיל 16, עם שתלים בפה במשך הרבה שנים. לאחר בדיקה של רופא שיניים, נאמר לה שעליה להוציא את השתל הקיים.

    לפי אותו רופא שיניים נאמר לה שאפשר להוציא את השתל ומייד להכניס שתל חלופי במקומו, מכיוון שהיה לה אירוע חשוב. הרופא אמר שאין שום בעיה, אך מאחר והוא יצא מייד לאחר מכן לחופשה, הופנתה רימה לד"ר אוסטרובסקי שסירב לבצע את הטיפול המיידי שביקשתי.

    ד"ר אוסטרובסקי אבחן בעיה רחבה בפה עם תהליכים דלקתיים מתחת לכתרים, מתחת לשיניים ומתחת לשתלים ואם לא מנקים את זה, כל שתל חדש שנכניס במקום השתל הקיים, פשוט יידחה ולא ייקלט במקומו.

    ואכן, ד"ר אוסטרובסקי טיפל בכל הבעיות, הן בלסת העליונה והן בלסת התחתונה וביצע השתלות חדשות עם טכנולוגיות מתקדמות וחומרים חדשים.

    רימה דוחביב: "היום אני בהחלט מרגישה שעברתי שדרוג משמעותי של השיניים בפה וגם יודעת שזה יחזיק לזמן רב, בניגוד לטיפולים החוזרים והנשנים שנאלצתי לעבור קודם לכן."

    כיצד מבוצע הליך של השתלת שיניים?

    הליך השתלת שיניים מתחיל בשליחת המטופל לביצוע צילום CT של לסתות הפה. צילום זה מאפשר לרופא השיניים לקבל תמונה מלאה על מצב הלסתות ומסת העצם הזמינה לצורך ביצוע ההשתלה, וכן משמש את הרופא על מנת לקבוע את הטכניקות המתאימות להשתלה עבור המטופל הספציפי.

    בהיבט זה, ישנן שלוש טכניקות מרכזיות שבאות בחשבון: השתלה קונבנציונלית, השתלה מיידית או השתלה עם העמסה מיידית.

    מהי השתלת שיניים עם העמסה מיידית?

    השתלת שיניים עם העמסה מיידית הוא טיפול שבו אנו מחדירים את השתלים למקומם מייד לאחר עקירת השיניים הקבועות בפה.

    מודל זה של טיפול מאפשר לנו לקצר את הליך ההשתלה כולו, ללא צורך בהמתנה של 6 שבועות עד להחלמת העקירות לפני ביצוע החדרת השתלים.

    כמו כן, מייד לאחר עקירת השיניים ניתן למקם את השתלים בצורה מאוד מדויקת באזור ממנו נעקרו השיניים הקבועות.

    כיצד נעזרים בטכנולוגיה ממוחשבת בהשתלות שיניים?

    השתלת שיניים ממוחשבת היא פרוצדורה המבוססת על מחשוב של כל תהליך התכנון של ההשתלה, באופן שמאפשר להגיע לרמות דיוק ויעילות גבוהות מאוד.

    לאחר ביצוע צילום CT, מוזן קובץ הצילום לתוכנה מיוחדת המאפשרת לרופא לתכנן את מיקום השתלים בצורה וירטואלית על גבי מסך המחשב ולמקם אותם בצורה אידאלית לשיקום הסופי.

    לאחר תכנון ההשתלה, נשלח הקובץ למדפסת תלת מימד שמייצרת עבורנו סד כירורגי. הסד הכירורגי מותאם בדיוק רב למבנה הלסת של המטופל וכולל בתוכו חורי מתכת שמסמנים את המיקומים המדויקים בהם יש לבצע את הקידוח לצורך החדרת השתלים, כל זאת על פי תכנית הטיפול שגיבש הרופא באמצעות תוכנת המחשב.

    צורת עבודה זו מגדילה מאוד את רמת הדיוק ומייתרת את הצורך בביצוע חתכים כירורגיים, מה שמקצר מאוד את תהליך ההחלמה ומפחית משמעותית את רמת הכאב שחווה המטופל לאורך תהליך ההחלמה.

    מייד לאחר הטיפול יוצא המטופל עם שיקום מלא של הפה ויכול לאכול מזון רך באופן מיידי.

    מתי מתקבלות השיניים הקבועות של המטופל?

    קבלת השיניים הקבועות והתקנתן על השתלים במקום השיניים הזמניות, מתבצעות לאחר חודשיים או לאחר שישה חודשים בהתאם למהירות בה נקלטים השתלים בהצלחה ובהתאם להתקדמות תהליך ההחלמה.


    ד”ר איגור אוסטרובסקי
    רפואת שיניים
    ד"ר איגור אוסטרובסקי הינו רופא שיניים עם ותק מעל-20 שנה, מאמין בגישה במתן גישה תומכת והנעימה לסובלים מחרדה דנטלית. ד"ר אוסטרובסקי עבר השתלמויות בארץ ובחו”ל בנושא שתלים דנטליים, פעיל בכנסים רבים בארץ ובחו”ל, משמש כמרצה בנושא...

    להתייעצות עם ד"ר אוסטרובסקי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2317413

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות