טיפול בצלקות אקנה באמצעות לייזר ומכשיר פרופאונד

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר באבאיב
השאירו פרטים או חייגו

077-2315366

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    רבים מבני הנוער סובלים בהתחלה מאקנה ובהמשך מצלקות אקנה. בני נוער מתחילים לסבול מאקנה החל מגיל מוקדם. האקנה מלווה אותם החל מבית הספר לאורך התיכון וממשיך לתקופת השירות הצבאי. הנגעים האדומים מכערים את הפנים ופוגעים בביטחון העצמי ובאיכות החיים באופן כללי

    צפו בד"ר באבאיב מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    אם אקנה פעיל נמשך תקופה ארוכה, הוא תמיד משאיר אחריו צלקות וחטטים. זה קורה בגלל תהליך דלקתי בתוך העור שבסופו נוצר שקע צלקתי. גם צלקות אקנה מהוות בעיה לא פחות מטרידה מאשר האקנה עצמו.

    פעמים רבות קשה מאוד לטפל ולשפר צלקות אקנה. לצלקות אקנה קיימים טיפולים רבים, ביניהם טיפולי לייזר, פילינג מסוגים שונים והזרקות של חומרים.

    בכתבה זו נתרכז בטיפול חדש שנקרא "פרופאונד". הטיפול מבוסס על גלי רדיו שמוחדרים לעור על ידי מחטים. דרך המחטים נשלחת אנרגיית חימום לעור, החימום גורם לבניית רקמה ויצור קולגן. אותו קולגן שחסר בצלקות האקנה האטרופיות נבנה בהדרגה לאחר טיפול פרופאונד.

    המחטים נכנסות לשכבה העמוקה של העור, ועל ידי אנרגיית חימום בטמפרטורת 67 מעלות צלסיוס מכריחים את העור לייצר רקמת חיבור. בנוסף הופכים את העור ליותר מתוח ואלסטי.

    יצור של רקמת חיבור ומתיחה של העור והפיכתו לאלסטי מפחיתים את השקעים ואת הצלקות.

    טיפול בצלקות אקנה

    אלון עבר טיפול בצלקות אקנה אצל ד"ר מאיר באבאיב

    אלון: "כל תקופת הילדות ובגרות סבלתי מצלקות אקנה, שזה מאוד השפיע על הביטחון העצמי שלי, ניסיתי אין ספור טיפולים ועדיין לא שינה שום דבר, עד שלא פניתי לד"ר מאיר שטיפל בי עם המכשיר החדש שפתר לי את בעיית האקנה, לאחר מס' ימים היה אפשר לראות את התוצאות."

    האם הטיפול במכשיר פרופאונד מתאים לכל סוגי צלקות אקנה?

    הטיפול מתאים לרוב סוגי צלקות אקנה, כיוון שברוב המצבים יש מרכיב עמוק של הצלקות שבו מכשיר הפרופאונד מטפל, כי הוא מייצר רקמת חיבור בעומק העור.

    במצבים שהצלקות יותר שטוחות – צריכים להוסיף גם טיפול בלייזר. מטרת הלייזר היא לשייף את העור מבחוץ ולגרום לאחידות. טיפול הלייזר המועדף בצלקות אקנה הוא לייזר משייף מסוג CO2 או erbium yag.

    מה יתרון של טיפול במכשיר פרופאונד בצלקות אקנה על פני טיפולים אחרים?

    מדובר במכשיר ובטיפול שיוצר רקמת חיבור בכמות משמעותית בטיפול אחד. הטיפולים הקיימים היום ברובם מצריכים סדרה ארוכה של טיפולים שבונה בדרך כלל כמות קטנה של רקמת חיבור. בניגוד לטיפולים הוותיקים והמקובלים, הטיפול במכשיר פרופאונד יוצר שינוי משמעותי כבר אחרי טיפול אחד.

    האם זה אומר שיספיק טיפול אחד בלבד לכל סוגי הצלקות? התשובה היא – וודאי שלא, זה תלוי בחומרת הצלקות. במקרים הקלים טיפול אחד יספיק. במקרים הקשים, ייתכן ויהיה צורך בסדרה של טיפולים, אבל בכל מקרה זאת לא תהיה סדרה של המון טיפולים כמו שמקובל עד היום.

    יתרון נוסף – פרופאונד עובד בעומק העור, הוא אינו משפיע על החלק השטחי, ולכן לא נוצרת פיגמנטציה. טיפול שבו אין סכנת פיגמנטציה מתאים לכל סוגי העור, גם לעור כהה.

    מכשיר PROFOUND RF

    האם יש תופעות לוואי בטיפול פרופאונד?

    עיקר תופעות הלוואי הן לטווח הקצר. הביטוי העיקרי הוא נפיחות ובצקת באזור הטיפול שהולכים ופוחתים מידי יום. בסה"כ הנפיחות נמשכת בין 5 ל-7 ימים. ניתן להפחית את הנפיחות ע"י שינה עם ראש מוגבה.

    קיים גם יובש קל בעור שאותו אפשר לפתור ע"י מריחת לחות או ווזלין. הכאב בזמן הטיפול לא משמעותי, כיוון שמשתמשים בהרדמה מקומית. ההרדמה המקומית כואבת מעט בפני עצמה.

    תוך כמה זמן רואים תוצאות בטיפול בצלקות אקנה?

    בחודש הראשון לטיפול קיימת בצקת בדרגה קלה, ואז נוצרת אשליה שהצלקות נעלמו ושהמצב השתפר. זה קורה רק בגלל שהעור נמתח מעט בגלל הבצקת הקלה שעדיין נשארה. בהמשך הבצקת יורדת, והגוף מתחיל לייצר את רקמת החיבור.

    תהליך של יצור רקמת החיבור והשיפור הדרגתיים. אחרי חודשיים מתחילים לראות שיפור, והשיפור הולך וממשיך עם הזמן , עד 6 חודשים. השינוי שנוצר מטיפול פרופאונד בצלקות אקנה, הוא הרבה פעמים שינוי משמעותי וזה שינוי שניכר לאין המסתכלים מבחוץ.


    ד״ר מאיר באבאיב
    רפואת עור
    ד"ר באבאיב הוא מומחה מוביל בתחום רפואת עור ואסתטיקה, בעל קליניקה פרטית במתחם עזריאלי המרשים בחולון. הד"ר הוא חוקר פורץ דרך בשיטות טיפול חדשניות כגון פלזמה, לייזר ועוד – משתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר להשגת תוצאות...

    להתייעצות עם ד”ר באבאיב
    השאירו פרטים או חייגו

    077-2315366

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות