איגוד הפלסטיקאים: "בישראל מתבצעים 456,000 הליכים אסתטיים בשנה"

מדיקו > כירורגיה פלסטית

מדי חודש עוברים נשים וגברים בישראל מעל 5,000 ניתוחים פלסטיים וכמעט 40,000 הליכים אסתטיים. מדובר בעלייה דרמטית של עשרות אחוזים – והיד עם המזרק והאזמל עוד נטויה. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מסכם שנה

כולנו רוצים להיות צעירים יותר, בריאים יותר, חטובים יותר ויפים יותר – ואם עד עכשיו תהיתם אם הקביעה הזו נכונה, סקר שנערך בקרב חברי האיגוד לכירורגיה פלסטית מוכיח זאת חד משמעית.

רק במהלך 2018 בוצעו בישראל כמעט חצי מיליון הליכים אסתטיים וכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי.

כל חודש נערכים בישראל למעלה מ-5,000 ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים. כמו כן, כל חודש, בזכות כ-38,000 הליכים אסתטיים נשים וגברים בישראל הפכו ליפים יותר ופניהם למתוחים יותר.

כן, שמעתם נכון, חלה ירידה בכמות הניתוחים למתיחת הפנים. ההסבר היחיד לכך הוא פיתוחים טכנולוגיים מרשימים ומיומנויות של מומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית – יש לא מעט פתרונות שמחליפים את ניתוח מתיחת הפנים או דוחים אותו לגיל מבוגר יותר.

למשל, הזרקות חומצה היאלורונית או חומרי מילוי אחרים שלא רק מדגישים תווי פנים אלא גם דואגים למלא אותם במקומות בהם מסת שריר התרופפה או הידלדלה מתחת עור.

למדריך "הזרקת בוטוקס" ומדריך "הזרקת חומצה היאלורונית" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואת כל סוגי חומרי המילוי

טיפולים אסתטיים – זה כן לגברים!

עוד מגמה מעניינת שאי אפשר שלא לשים אליה לב – הגברים נוהרים בהמוניהם לניתוחים וטיפולים אסתטיים!  בשנה האחרונה חלה עלייה דרמטית של כ-40% בקרב גברים וכ-60% בקרב נשים.

גם גברים מזריקים בוטוקס וחומצה היאלורונית, אבל להבדיל מנשים שמעוניינות, למשל, לעצב שפתיים, אף או להדגיש עצמות לחיים, הגברים מעדיפים להדגיש את הסנטר ואת קו הלסת.

בגזרת הניתוחים – השנה בוצעו לא פחות מ-718 ניתוחי הקטנת חזה בקרב גברים (גינקומסטיה), מצב רפואי שמתפתח לעתים עם בעליה משמעותית במשקל או בגלל בעיות הורמונליות.

בשנים האחרונות הרפואה האסתטית עוברת שינוי תדמית. אם פעם השיח היה בגדר טאבו והיה אפשר רק לנחש אם מישהו הזריק לעצמו בוטוקס או מישהי שוב עברה מתיחת פנים, היום קיימת פתיחות גדולה הרבה יותר.

נשים מפורסמות רבות מספרות בגלוי על השיטות שעוזרות להן להישאר במיטבן – בין אם מדובר בהזרקות, הגדלת חזה או שאיבת שומן.

למדריך "הגדלת חזה" ומדריך "ניתוח שאיבת שומן" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

לא רק יופי, גם הצלת חיים

דרך אגב, ניתוחי חזה נשארו פופולריים מאד גם ב-2018. כמעט 9,000 ניתוחים להגדלת חזה, כ-3,500 ניתוחי הרמת חזה, 1,954 ניתוחים להקטנת חזה בקרב נשים.

אתן פשוט חייבות להכיר את השיטה החדשה והמדליקה – הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי – שיטה זו מתאימה לנשים שמעוניינות בהגדלה קלה בלבד ומעדיפות לא להתעסק עם שתלים.

ואם חשבתם שתעשיית הרפואה האסתטית עוסקת רק ביופי, יש מקרים בהם היא מצילה חיים. נשים רבות שאובחנו כנשאיות הגן המסרטן BRCA1/2 בוחרות, כמו אנג'לינה ג'ולי, לבצע כריתה מונעת וכבר באותו ניתוח לבצע שחזור שד.

ניתוח זה מפחית באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן השד.

כך תבחרו רופא שמתאים לכם ביותר ותמנעו ממתחזים

ובכן, תחום הרפואה האסתטית הוא עולם במלואו ולא במקרה הוא נחשב לאחד התחומים המתפתחים ביותר ברפואה נכון להיום.

אבל לביקוש עולה לטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים יש גם צד אפל יותר. המתחזים. אנשים רבים נופלים למלכודת של מבצעים, הגרלות ומתעלמים מכך שלרופא שמטפל בהם אין הסמכה.

אספנו עבורכם כמה טיפים כיצד לדעת שהרופא שעומד לבצע בכם שינוי חיצוני משמעותי יש את כל התעודות, הרישיונות וההסמכה.

  1. בחרתם רופא? אל תהססו לבדוק אם הוא חבר באיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. זה יבטיח לכם שהרופא עבר את כל ההסמכה הדרושה ויש לו רישיון של משרד הבריאות לעסוק ברפואה בישראל. חשוב לדעת שכדי להפוך למומחה בתחום יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר לשנות הלימוד בבית ספר לרפואה ולעבור כל הזמן השתלמויות, להכיר חידושים מקצועיים ולהשתתף בכנסים. ואם אתם מתביישים לפנות ישירות, תמיד אפשר לבדוק זאת בעמוד הפייסבוק שמפעיל האיגוד או באתר האינטרנט שלו.
  2. כמו בכל מקרה של ניתוח או התערבות אחרת, יש סיכונים. חייבת להיות שקיפות מלאה מצדו של הרופא ומתן הסברים מפורטים בכל הנוגע לתהליך ההחלמה והשיקום. ככל שמתפתחות טכנולוגיות חדשות, כך הטיפולים האסתטיים הופכים לנטולי כאב ומאפשרים לחזור לשגרה באופן מידי, אך עדיין – תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים זה נושא שחשוב להעלות אותו בהגעתכם לייעוץ. אם לא קיבלת הסבר ממצה ומסביר את האוזן, יש כאן בעייתיות.
  1. מומחה לכירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית הולך לשנות את המראה שלכם, בצורה מינורית או משמעותית ולכן חשוב לא רק שתרגישו שאתם בידיים טובות, אלא גם יש ביניכם תקשורת בינאישית טובה. אל תאפשרו גישה שיפוטית או מתנשאת. וכמובן – תרגישו חופשי לשאול כל שאלה, כולל השאלות העדינות ביותר.

מערכת מדיקו
מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

תגובות