הצצה לניתוח רובוטי חדשני להחלפת ברך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר בילנקו
השאירו פרטים או חייגו
077-8054174

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    ניתוחי החלפת ברך מבוצעים בשנים האחרונות באמצעות מערכת רובוטית חדשנית, המאפשרת לבצע את הניתוח ברמת דיוק גבוהה מאוד ותוך התאמה מרבית של השתל למפרק המטופל. טכניקת ניתוח זו הופכת את הניתוח לקל יותר, מדויק יותר וכן מקלה מאוד על תהליך ההחלמה, שעד כה נחשב למקור משמעותי לחשש מצד המטופלים

    ניתוח רובוטי למקסימום דיוק ומקסימום תוצאות

    טכניקה רובוטית חדשנית מאפשרת ביצוע ניתוחי החלפת ברך ברמת דיוק גבוהה יותר, שמתבטאת לא רק בשיעורי ההצלחה הגבוהים של הניתוח, אלא גם בהקלה משמעותית על תהליך ההחלמה ממנו. בניגוד לניתוחי ברך בעבר, מטופלים שעברו ניתוח החלפת ברך בשיטה הרובוטית, מצליחים לעמוד על רגלם כבר שעות ספורות לאחר הניתוח, לקראת הליך החלמה מהיר יותר באופן משמעותי מן המקובל.

    לדברי ד"ר בילנקו, מערכת הניתוח הרובוטית מאפשרת להגיע ליציבות טובה, להשיג רמת התאמה גבוהה מאוד של השתל לגופו של המטופל הספציפי, לבדוק טווח תנועות מייד לאחר הניתוח ולמעשה להגיע ליציבות עם טווח תנועות מלא ושיפור משמעותי באיכות חייו של המטופל – תפקוד מלא, הליכה חופשית והחזרת תפקודים שחלק מהמטופלים כבר שכחו איך לבצע אותם טרם הניתוח.

    חשוב לציין כי הרובוט הוא כלי בידי המנתח המשמש להשיג תוצאות יותר טובות. אך לא ניתן לבטל את העובדה שגם ללא הרובוט התוצאות טובות. בניתוח בשיטה הקונבנציונלית ללא הרובוט יש 80% שביעות רצון מכלל המנותחים, באמצעות הרובוט ניתן להגדיל את אחוזי המנותחים המרוצים.

    ניתוח רובוטי להחלפת ברך

    שיטת הניתוח הרובוטי מקנה למטופלים ביטחון לקראת הניתוח

    עבור המטופלים, עצם הידיעה כי הניתוח מבוצע בליווי רובוט ממוחשב שיכול למנוע טעויות אנוש ולדייק את הפרוצדורות הניתוחיות בצורה מקסימלית, מהווה מקור לרגיעה רבה וביטחון בתוצאות הניתוח, כפי שגם מעיד מנותח של ד"ר בילנקו דקות לפני הכניסה לניתוח. במשך זמן רב, סבל המטופל מכאבים עזים בברך וגם זריקות שקיבל לא הצליחו לסייע. מכאן, הבחירה באופציית הניתוח הרובוטי והבחירה בד"ר בילנקו כמנתח מומחה בשיטה זו, הייתה עבורו קלה ואף מתבקשת.

    רגיעה ובטחון אלה מסייעים כמובן גם בהתמודדות עם תקופת ההחלמה לאחר הניתוח, תקופה שמהווה מוקד אמיתי לחששות מצד המטופלים. לאחר הניתוח, ישהה המטופל בהתאוששות למשך שעה עד שעתיים תחת השגחת האחיות ולאחר מכן מועבר למחלקה. במחלקה יפגוש המטופל פיזיותרפיסט, שתפקידו לסייע למטופל לבצע את צעדיו הראשונים לאחר הניתוח, ללמד אותו להפעיל את המפרק ולאפשר לו לתרגל תפקוד עצמאי לחלוטין כבר שעות לאחר הניתוח.

    ניתוח רובוטי להחלפת ברך

    איליה: "סבלתי במשך זמן מכאבים בברך שהגבילו אותי. כמה שעות לאחר הניתוח הרובוטי חזרתי לשגרת חיים חדשה"

    כיצד פועלת מערכת הניתוח הרובוטי?

    בשלב ראשון, מזין הרופא את כל נתוני הפציינט למערכת. נתונים אלה מתקבלים באמצעות הדמיית תלת ממד, שסורקת את רגלו של המטופל ומזינה למערכת נתונים על האנטומיה של המפרק והרגל, טווח תנועות, יציבות ביחס לרקמות הרכות סביב המפרק ועוד. המערכת עצמה משקללת את כלל הנתונים ובונה תכנית ניתוח מדויקת מאוד, שתבטיח תוצאות מיטבית וטווח תנועות מלא של המפרק לאחר הניתוח. אל המערכת מחובר חיישן, שמודד בדיוק רב את המרווחים במפרק המטופל ובהתאם לכך קובע את מיקום וזוויות החתכים שיש לבצע.

    בהמשך, מסייעת המערכת לבצע הדמיה של סוגי שתלים מסוימים בזמן הניתוח עצמו, במטרה לאתר את השתל המתאים ביותר עבור המטופל הספציפי ואת האופן הנכון והמדויק ביותר להתקין אותו במפרק הברך של המטופל. לבסוף, נכנס הרובוט לפעולה לצורך ביצוע החתכים והניסור של העצם בצורה מדויקת מאוד על פי תכנית הניתוח שנבנתה. הניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה או בהרדמה ספינלית עם בלוק מקומי. ואורך כ-45 דקות עד שעה בלבד ולאחריו כאמור, צפוי המטופל לחוות תהליך החלמה קל ומהיר יחסית עם חזרה מהירה לשגרה.

    קבלת קהל מתאפשרת בבאר שבע וברמת החייל בתל אביב בסמוך לבית החולים אסותא


    ד"ר ולרי בילנקו
    כירורגיה אורתופדית
    ד"ר ולרי בילנקו הינו מומחה לכירורגיה אורתופדית, מנהל מרפאה פרטית בתל אביב. ד"ר בילנקו, רופא בכיר במחלקה אורתופדית בבית חולים סורוקה, מנתח בבית חולים אסותא תל אביב ובאר שבע, בבית חולים הרצליה מדיקל סנטר ובבית...

    להתייעצות עם ד”ר בילנקו
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8054174

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות