השתלת שיניים דיגיטלית: ללא חתכים או תפרים מיותרים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר מיזיריצקי
השאירו פרטים או חייגו
077-230-9994

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    באמצעות תכנון דיגיטלי ממוחשב ניתן לבצע הליך השתלת השיניים עם פחות חתכים וללא תפרים בזכות רמת הדיוק המירבית ובכך לקצר את ההליך ואת זמן ההחלמה של המטופל. ד"ר מיזירצקי : "אנו רואים כי רפואת השיניים מתקדמת לכיוון הדיגיטלי וזאת במטרה לתת טיפול טוב יותר למטופלי השיניים, עם דגש רב יותר על הפן האסתטי של השיניים". המדריך השלם לרפואת השיניים הדיגיטלית

    צפו בד"ר מיזיריצקי מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי

    בשנים האחרונות השתלות שיניים הפכו טיפול מקובל ונפוץ להשלמת שן או לסת שלמה חסרה. השתל הדנטלי עשוי מטיטניום, מתכת בעלת רמת הקלטות גבוהה מאוד בעצמות גופנו. מדובר בשורש מלאכותי, המושתל בעצם הלסת בתהליך כירורגי. לאחר תקופת המתנה וריפוי של 2-6 חודשים, מתחיל תהליך בניה של הכתר על גבי אותו שורש מלאכותי. הכתר מהווה את החלק הפונקציונלי, הנראה כשמסתכלים בפה, ומאפשרת לעיסה ואסתטיקה למטופל.

    השתלת שיניים ממוחשבת

    ד"ר מיזיריצקי מומחה לשיקום הפה : "השתלת שיניים דיגיטלית באמצעות תכנון ממוחשב מראש מהווה מהפיכה של ממש היות וטכניקה זו מקלה על ניתוחי ההשתלות לרופא ומעלה פלאים את רמתה הדיוק וגם מאפשרת לחזות מראש את התוצאה האסתטית ביותר וכך המטופל נהנה מטיפול בטוח ומדויק יותר, בזמן קצר יותר, עם תוצאה אסתטית של חיוך מושלם בסוף הטיפול".

    מה זה תכנון ממוחשב של השתלות שיניים?

    כיום כאשר רופא שיניים יתכנן טיפול של השתלות שיניים, הוא יפנה את המטופל לבצע צילום CT של האזור המושתל בלסת.

    צילום זה בשונה מצילום פנורמי שהוא דו ממדי, מאפשר לנו לקבל מבט תלת ממדי על הרוחב, העומק והאיכות של הלסת והעצמות. בכך מתאפשר לקבל תמונה אנטומית מלאה של חלל הפה.

    בשלב הבא לוקחים את הצילום התלת הממדי הזה ועובדים עליו באמצעות תכנות מחשב המאפשרות לתכנן מודל וירטואלי תלת ממדי מאוד מדויק של לסת המטופל.

    לאחר מכן הרופא ממקם את השתלים בלסת וירטואלית ע"ג מסך המחשב בדיוק במקום הנכון תוך התחשבות בכל הפרמטרים הרפואיים והאסתטיים של השיניים העתידיות. זה מדמה אחד לאחד את השתלת שיניים בלסת פיזית ביום הניתוח.

    השתלת שיניים דיגיטלית

    איך מתבצעת השתלת שיניים דיגיטלית ?

    לאחר שממקמים את השתלים העתידיים על מודל הלסת שבמחשב, בעזרת מדפסת תלת ממד ייחודית, מכינים מדריך כירורגי ליום הניתוח.

    זהו סד העשוי מחומר פלסטי שקוף, עם חורים בדיוק במקום שבו תכננתי למקם את השתלים. ביום הניתוח ניתן למקם את הסד הזה על גבי הלסת של הפציינט באזור בו מתוכננים השתלים ולבצע הן את הקידוח והן את החדרת השתלים דרך החורים שבסד.

    כך ניתן למשיג דיוק מקסימלי של מיקום השתלים ובצורה זו לדעת מראש מה תהיה הצורה, הגודל והמיקום של השיניים בפה, כיוון שמיקום השתלים תוכנן מראש לפי מיקום וצורת השיניים העתידיות.

    בצורה זו נמנעות הפתעות לא נעימות בסוף הטיפול ולא פחות חשוב הניתוח מתקצר באופן משמעותי דבר שמקל מאוד על הפציינט הן בזמן הטיפול והן לאחר ניתוח ההשתלות ההחלמה הרבה, הרבה יותר קלה למטופל.

    ד"ר איתן מיזיריצקי: "רופא שיניים שלא יהיה מעודכן בנוגע לדיגיטציה ברפואת שיניים יהיה עם הזמן רופא שיניים פחות מקצועי וזה הפסד נטו למטופל ולפיכך אנו רואים כיום יותר ויותר מרפאות אשר מכניסות את המכשור החדשני"

    מה יקרה אם רופא יטעה במעלה או שתיים בזווית או מיקום השתלים?

    המשמעות היא ששתל שאינו ממוקם נכון בעצם הלסת יכתיב לאחר מכן שן שתהיה בולטת מידי או פנימית מידי ביחס לקשת השיניים, דבר שישפיע לרעה הן על המראה האסתטי והן על התפקוד של מערכת הלעיסה.

    מהבחינה הביומכנית, צריך לזכור שהשיניים לועסות בכוח רב של לעתים עשרות קילוגרמים, כך שאם השיניים לא יהיו ממוקמות במקום הנכון הן ישחקו ויהרסו תוך זמן קצר יחסית.

    מהם היתרונות הבולטים שיש לתכנון הממוחשב על פני השתלה ללא תכנון כזה?

    1. קיצור זמן התהליך הטיפולי על כיסא הטיפולים גם לרופא וגם למטופל.
    2. דיוק רב יותר במיקום השתלים.
    3. תפקוד מצוין של השתלים והשיניים לאורך זמן.
    4. קיצור זמן ההחלמה והפחתה משמעותית מאוד בכאב ובאי נוחות של הפציינט כי קרובות הטכנולוגיה הממוחשבת הזו מאפשרת לבצע השתלות ללא סכין מנתחים ועל כן אפילו ללא תפרים.

    ההליכים הרפואיים המדויקים האלה הם משהו שמאפיין היום את כל העולם הרפואי?

    הרפואה הכללית הולכת למקום של טיפול זעיר פולשני דוגמת החדרת צינוריות עם סיבים אופטיים לביצוע ניתוחים באיברים פנימיים, מה שנקרא ניתוחים לפרוסקופיים.

    התכנון הממוחשב בתחום רפואת השיניים הוא בהחלט חלק מהמגמה הכוללת. רופא שיניים שלא יהיה מעודכן בנוגע לדיגיטציה של התחום הדנטלי יהיה עם הזמן רופא שיניים פחות מקצועי, על כן כיום הסטודנטים לרפואת שיניים נחשפים לתחום הדיגיטלי בצורה נרחבת כבר בזמן לימודיהם באוניברסיטה.


    ד"ר איתן מיזיריצקי
    שיקום פרוסתודונטי (שיקום הפה)
    ד"ר מיזיריצקי בעל מרפאת מומחים ברפואת שיניים בתל אביב. מרצה בכיר במחלקה לשיקום הפה בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב. חבר הנהלה, מייסד ודיפלומט במספר איגודים בינלאומיים הקשורים לשיקום, שתלים ורפואת שיניים דיגיטלית ויו"ר כנסים...

    להתייעצות עם ד"ר מיזיריצקי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-230-9994

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות