ניתוח מתיחת בטן: כל מה שרצית לדעת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר זליגסון
השאירו פרטים או חייגו
077-2309316

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    נשים לאחר הריונות ולידות או מטופלים לאחר ירידה משמעותית במשקל סובלים לעתים מעודפי עור ושומן בדופן הבטן ומרפיון של מעטפת שרירי דופן הבטן. בניתוח מתיחת בטן אנו מצליחים לעצב מחדש את דופן הבטן ומעניקים להם מראה צעיר וחטוב | מדריך לניתוח מתיחת בטן

    מהם הסיבות העיקריות לניתוח מתיחת בטן?

    ישנם שני קהלים עיקריים לניתוח מתיחת בטן : נשים לאחר לידות וגברים ונשים לאחר שינויים קיצוניים במשקל כתוצאה מדיאטה ו/או ניתוח קיצור קיבה.

    נשים לאחר לידות

    מראה בטנן של נשים רבות משתנה לאחר הריונות ולידות. במהלך ההריון דופן הבטן ,מעטפת השרירים והעור מעליה נמתחים מאוד עקב הגידול המהיר בנפח הבטן.רפיון דופן הבטן מתבטא במראה מעוגל של הדופן, במקום שטוח.

    מתיחת העור מותירה לעתים סימני מתיחה "למזכרת" מההריון והלידה. לחלק מהנשים  ובעיקר לאלו שעברו ניתוח קיסרי,עלול להיווצר אף שיפול בטני בחלק התחתון של הבטן מעל הצלקת של הניתוח הקיסרי.

    נשים רבות חוזרות לאחר הלידה למשקלן המקורי. חלקן נותרות עם עודפי שומן במקומות טיפוסיים: בעיקר בדופן הבטן ,במותניים ובצידי הירכיים.חלקן מדווחות כי על אף ששבו למשקלן המקורי והן מתעמלות דרך קבע ומחזקות את שרירי הבטן, הבטן אינה מה שהייתה לפני ההריונות.

    כל השינויים הנ"ל משווים לבטן מראה מבוגר ולא אטרקטיבי.

    מטופלים לאחר שינויים קיצוניים במשקל

     לאחר עלייה וירידה משמעותיים במשקל, העור נהיה פחות אלסטי ואינו שב ומתכווץ,זאת על אף השגת משקל היעד להרזייה. במרבית המקרים נותרים עודפי עור קשים ועודפי שומן באזורים שונים של הבטן והמותניים. הדבר מביא למעין "שקי עור" תלויים. הדרך היחידה להיפטר מעודפי העור והשומן הינו ניתוח מתיחת בטן שבו אנו מסירים את עודפי העור הנותרים ומבצעים את חיטוב הבטן.

    למדריך “ניתוח מתיחת בטן” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    לפני ואחרי בטן זליגסון
    לפני ואחרי מתיחת בטן באדיבות מרפאת ד"ר גיל זליגסון

    ד"ר גיל זליגסון : "מרבית המטופלים חוזרים לעבודה משרדית לאחר שבוע-שבועיים ולפעילות גופנית לאחר כחודש. חשוב "להישמע" לגוף ולהקפיד על שעות מנוחה רבות, במטרה לאפשר לגוף להתאושש ולהחלים מהניתוח במטרה להשיג בסופו של דבר את התוצאות הטובות ביותר ואת המראה הטבעי המבוקש".

    מהן ההכנות לקראת ניתוח מתיחת בטן?

    ראשית יש לעבור הערכה מלאה אצל מנתח פלסטי. ההערכה כוללת בדיקה גופנית ,בדיקות מעבדה שגרתיות ולעתים בדיקות הדמיה נוספות. חשוב ביותר שהמנתח הפלסטי יהיה מנתח מנוסה העוסק בניתוחים אלה בשגרה. רצוי להתרשם מניסיונו של המנתח ע"י צפייה בתוצאות ניתוחים קודמים במגוון מצבים התחלתיים.

    התבוננות שיפוטית תוך מתן דגש על מידת השטחת הבטן, היווצרות צורת "שעון חול" (טליה) במותניים, מיקום נמוך ומוסתר של הצלקת התחתונה ומיקום שקוע ומוסתר של הצלקת בטבור הם המאפיינים המביאים לתוצאה איכותית ונעימה יותר לעין.

    במידה והמטופל או המטופלת מעשנים עליהם להפסיק לעשן כ-3 שבועות לפני מועד הניתוח ואחריו. יש להצטייד לפני הניתוח במחוך(חגורת בטן) רפואית, הנועד לשימוש לאחר הניתוח למשך חודש. יש גם להפסיק ליטול מדללי דם לפני מועד הניתוח.

    מה חשוב להקפיד בניתוח מתיחת בטן?

     במטרה לקבל תוצאה מיטבית בניתוח מתיחת בטן יש להקפיד על הדגשים הבאים:

    1. מיקום מוסתר של הצלקות הכרוכות בניתוח על ידי הנמכת הצלקת התחתונה כך שתוסתר אף על ידי תחתון נמוך ביותר והעמקת הצלקת בטבור ,כך שיהיה קשה להבחין בה.
    1. הידוק מקסימלי של דופן הבטן להשגת השטחה של הבטן והדגשת שקעי המותניים ("הטליה").

    מה נעשה בניתוח מתיחת בטן?

    ישנם מספר מרכיבים לניתוח מתיחת בטן , כל ניתוח מותאם באופן אישי למטופל על בסיס כמות עודפי העור והשומן ומידת רפיון דופן הבטן. ניתוח מתיחת בטן מבוצע תחת הרדמה כללית, במסגרתו מוסרים עודפי שומן ועור בבטן התחתונה, העור מהחלק העליון של הבטן נמתח מטה והטבור מחובר מחדש. בנוסף, מבוצע הידוק של מעטפת שרירי דופן הבטן המצר את רוחב המותניים.

    מרבית ניתוחי הבטן משלבים שאיבת שומן מאזור המותניים ודופן הבטן במטרה לסייע לעיצוב הסופי של פלג הגוף התחתון. בסיום הניתוח נתפר העור בתפרים נספגים.

    ברוב המקרים יושארו שני נקזים באזור הניתוח המיועדים לנקז הפרשות ולמנוע הצטברות נוזלים תחת מתלה העור שנמתח.

    חשוב לדעת כי לעתים ניתן לבצע ניתוח מתיחת בטן קצר ופשוט יותר המכונה גם מיני מתיחת בטן ומיועד להסרת כמות קטנה יחסית של עודפי עור ושומן בבטן התחתונה. ניתוח זה  אינו מצריך קיבוע מחדש של הטבור.

    כמה זמן אורך ניתוח מתיחת בטן?

    הליך ניתוח מתיחת בטן אורך כשלוש-ארבע שעות. לאחר הניתוח יש צורך באשפוז של מספר שעות בודדות ועד ל-24 שעות לכל היותר. לרוב משתחררים הביתה בבוקר למחרת.

    איך נראית התאוששות לאחר ניתוח מתיחת בטן?

    הימים הראשונים לאחר ניתוח מתיחת בטן הינם בתחושה של "מתיחה" של הבטן ובקושי מסוים במצב של הליכה זקופה. חשוב להקפיד בימי ההתאוששות על הליכה רבה אך לא מאומצת. לאחר הניתוח יש להשתמש בחגורת בטן, למשך חודש במטרה למנוע הצטברות של נוזלים. הנקזים יוסרו מספר ימים לאחר הניתוח.

    מרבית המטופלים חוזרים לעבודה משרדית לאחר שבוע-שבועיים ולפעילות גופנית לאחר כחודש. חשוב "להישמע" לגוף ולהקפיד על שעות מנוחה רבות, במטרה לאפשר לגוף להתאושש ולהחלים מהניתוח במטרה להשיג בסופו של דבר את התוצאות הטובות ביותר ואת המראה הטבעי המבוקש.

    אין לבצע פעילות גופנית מסוג כפיפות בטן או תרגילים דומים עד ל 3-4 חודשים לפחות לאחר הניתוח.

    אחרי ניתוח מתיחת בטן
    לחזור למלתחה ולמידות שאהבת ללבוש

    מהם תופעות הלוואי והסיבוכים של ניתוח מתיחת בטן?

    בחירת מנתח פלסטי מיומן ובעל ניסיון בניתוחים לעיצוב הגוף תוך הקפדה מלאה על ההנחיות המדויקות הן לפני ביצוע ההליך והן לאחריו, ביצוע ביקורת ומעקב שוטף במרפאתו של המנתח מפחיתות הסיכונים והסיבוכים לתופעות הלוואי.

    יחד עם זאת, כמו בכל ניתוח גם בניתוח מתיחת בטן יתכנו סיבוכים ותופעות לוואי, כגון: דימום, זיהום, שינויי תחושה  באזור הניתוח, אסימטריה, הצטברות נוזלים תחת העור, פקקת ורידים הרגליים ותסחיף ריאתי ועוד. בייעוץ מסודר יסביר הרופא המנתח מהן פעולות המנע להיווצרות סיבוכים אלה.

    יכול לעניין אותך גם: מתיחת ירכיים לאחר לידה


    ד"ר גיל זליגסון
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר גיל זליגסון הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, מנתח בביה"ח אסותא ב"ש, בביה"ח אסותא ת"א ובמרכז הרפואי עתידים. את מירב זמנו ומרצו מקדיש ד"ר זליגסון לתחום הכירורגיה הפלסטית האסתטית ומקפיד להשתתף בכנסים בינלאומיים ולהתעדכן בטכניקות חדישות...

    להתייעצות עם ד"ר זליגסון
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309316

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות