השתלת שיניים למחוסרי עצם: כל הפתרונות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
השאירו פרטים או חייגו
077-9972135

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלת שיניים דורשת מסת עצם על מנת לאפשר הטמעת השתלים בתוכה ולהעניק להם את היציבות הנדרשת. שתלים למחוסרי עצם הם שתלים הבנויים ומותקנים באופן המאפשר גם לאנשים בעלי מסת עצם נמוכה בעצם הלסת, ליהנות ממערכת שיניים חדשה | מדריך 

    צפו בד"ר ספוז'ניקוב מסביר על השתלת שיניים בזאלית, השתלת שיניים המותאמת למחוסרי עצם:

    השתלות שיניים הוא תחום שהולך ותופס תאוצה, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים, אך גם אצל אנשים שסובלים מפציעה בפה או בשיניים. כיום, קיימות טכניקות חכמות המאפשרות הטמעת שתלים למחוסרי עצם.

    כיצד מתבצעת השתלת שיניים?

    השתלת שיניים הוא הליך שבמסגרתו עושים שימוש בשתלי מתכת חלולים בצורת בורג קטן ללא ראש, אותם יש להטמיע בתוך עצם הלסת. הטמעת השתלים בעצם מתבצעת באמצעות קדיחת חור מתאים בעצם הלסת, כשמרבית המקרים נדרשות 5-6 קדיחות לצורך יצירת הנקב הנדרש להכנסת וייצוב השתל במקומו.

    ד"ר ספוז'ניקוב: "שיטת ההשתלה הבזאלית נותנת מענה מצוין למחוסרי עצם כך שבתוך שבועות ספורים המטופל נהנה משיניים קבועות תוך שימוש בעצם הבזאלית (בסיסית בלטינית) של הלסת ללא השתלות עצם או הרמות סינוס."

    רופא שיניים טאבלט שתלים

    למדריך “הרמות סינוס סגורות ופתוחות” הכולל שאלות ותשובות, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    כפי שניתן להעריך, על מנת להטמיע את השתלים בצורה אפקטיבית שתחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות, יש להבטיח שקיימת מספיק מסת עצם שתוכל לקלוט את השתל, לייצב אותו במקומו ולספק לו את התמיכה הנדרשת לאורך שנים של שימוש בשיניים, ומכאן חשיבותה של מסת העצם בעצם הלסת.

    חשיבות מסת העצם בעצם הלסת

    מבנה הלסת והשיניים בכלל, הוא אלמנט שנקבע במידה רבה בהתאם לגנטיקה האישית של המטופל. שיניים לא ישרות, מבנה הלסת, גודל הלסת וכדומה הם כולם פרמטרים שנקבעים על פי הקוד הגנטי של האדם הספציפי.

    ד"ר לארי ספוז'ניקוב: "ישנם מטופלים הנדרשים לעבור השתלת שיניים, אך סובלים ממצב של היעדר מסת עצם מספיקה לצורך ביצוע ההשתלה. מטופלים אלה נקראים מחוסרי עצם, ותהליך הטיפול באותם מטופלים, מחייב השתלת עצם כצעד מקדים להשתלת השיניים או ביצוע השתלת שיניים בזאלית".

    השתלת עצם והרמת סינוס

    בהיעדר מסת עצם מספיקה יכולות להיווצר שתי בעיות מרכזיות, ושתיהן לא תאפשרנה לבצע את השתלת השיניים כנדרש:

    1. מסת העצם אינה מאפשרת לבצע כלל את מהלך הקדיחה ויצירת הנקב הנדרש לצורך הטמעת השתל.
    2. מסת העצם מאפשרת להתקין את השתל במקומו, אך אינה מספיקה כדי לספק לו את התמיכה הנדרשת לאורך זמן.

    בכל אחד מן המקרים הללו, יש צורך לבצע השתלת עצם, שמטרתה לעבות את שכבת העצם בלסת ולאפשר התקנה של שתלים כנדרש.

    השתלת עצם ואלטרנטיבות חדשניות

    עד כה, השתלת עצם הייתה הפתרון היחיד למעשה לצורך הטמעת שתלים למחוסרי עצם. בשנים האחרונות, פותחו טכנולוגיות חדשות, המאפשרות השתלת שיניים גם עבור מחוסרי עצם, ללא ביצוע השתלת עצם.

    טכנולוגיות אלה מבוססות הן על האופן בו ממוקמים השתלים בנקודות שונות בלסת, הן על הזווית בה מותקן השתל והן על מבנה השתל עצמו.

    שתלים קצרים היא דוגמא לסוגי שתלים למחוסרי עצם, שמשיגים למעשה תוצאות זהות לשתלים ארוכים סטנדרטיים.

    אורכם הקצר של השתלים הקצרים מאפשר להטמיע את השתלים גם כאשר מסת העצם אינה מספיקה ליצירת שכבת עצם עמוקה.

    למעשה, השימוש בטכנולוגיות חדשניות אלה, מייתר לגמרי את הצורך בביצוע השתלת עצם, ומאפשרת למטופלים רבים יותר ליהנות מסט שלם של שיניים חדשות במסגרת הליכים פשוטים וחכמים יותר.


    ד”ר לארי ספוז’ניקוב
    רפואת שיניים
    ד"ר לארי ספוז'ניקוב הינו רופא שיניים בעל וותק של מעל ל- 30 שנה, בעל מרפאה פרטית בתל אביב ברחוב הארבעה 28, מגדלי חג'ג – קומה 17 מגדל צפוני. המרפאה מתמחה בהשתלות שיניים בזאליות, השתלות שיניים...

    להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9972135

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות