השתלות שיניים בהרדמה כללית: הדרך הקלה ביותר לעבור טיפולים מורכבים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינשטיין
השאירו פרטים או חייגו
077-729-5992

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    10 אחוזים מהאוכולוסייה סובלים מחרדה דנטלית , פחד מרופא שיניים או טיפול שיניים, בנוסף, חולים בסיכון עם מחלות כרוניות כגון : סוכרת או יתר לחץ דם ומחלות נוספות . ההמלצה הרפואית למטופלים אלו הינו השתלת שיניים בהרדמה מלאה. טיפול כזה מאפשר ריכוז של כל הטיפולים הכירורגיים אל תוך טיפול מרוכז אחד, שמבטיח תוצאות טובות יותר ותהליך החלמה קל יותר

    צפו בד"ר וינשטיין מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי

    על מנת לעבור טיפולי שיניים בהרדמה כללית על המטופל לעבור בדיקות מתאימות לבירור כשירותו לקבלת טיפול בהרדמה מלאה, ורק מטופלים הנמצאים כשירים לכך, אכן יכולים לקבל טיפול השתלות שיניים בהרדמה כללית.

    למי מתאים טיפול שיניים בהרדמה כללית?

    על אף שמרבית האוכלוסייה יכולה לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מקומית בלבד, ישנם שלושה פלחי אוכלוסייה הזקוקים לתנאים של הרדמה מלאה על מנת לקבל טיפולי שיניים:

    1. אנשים בעלי מוגבלות פיזית קשה, שאינם מסוגלים לקבל טיפול שיניים רגיל
    2. אנשים הסובלים מדנטופוביה, קרי פחד מרופא שיניים, ומהווים כ-10% מהאוכלוסייה
    3. אנשים שבגין מחלות רקע כמו רגישות יתר לחומרי אלחוש מקומי, אינם מתאימים לטיפול שיניים רגיל

    האם ניתן לבצע השתלות שיניים בהרדמה כללית?

    השתלות שיניים מבוצעות בדרך כלל באמצעות הרדמה מקומית בלבד, אך לא זו בלבד שניתן לבצע אותן בתנאים של הרדמה כללית, אלא שישנה גם עדיפות לאפשרות זו.

    עדיפות זו נובעת מכך, שההרדמה הכללית מעמידה לרשות הרופא הכירורג מרחב עבודה נקי ונוח יותר, במסגרתו ניתן לבצע מכלול גדול ורחב יותר של פעולות כירורגיות בצורה יותר מדויקת.

    מבוגר שיניים יפות

    ד"ר איתן ויינשטיין : "על פי הערכות, שיעור ההצלחה בהשתלות המבוצעות תחת תנאים של הרדמה כללית, עשוי להיות גבוה יותר מזה של השתלות המבוצעות תחת תנאים של הרדמה מקומית בלבד, וזאת כמובן לאור החופש הכירורגי ממנו נהנה הרופא המטפל, ומהיכולת לרכז את כלל הטיפולים הנדרשים למסגרת טיפול אחד".

    כיצד מתבצע הטיפול בפועל?

    טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מצריכים נוכחות של רופא מרדים.

    הטיפולים מבוצעים על ידי רופאי שיניים שעברו הכשרה מתאימה לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה והוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות.

    מאחר והניתוח מבוצע בתנאי הרדמה כללית, ניתן לשלב בתוכו למעשה את כל תכנית הטיפול במפגש טיפול אחד, תהליך שהיה יכול להתפרש על פני חודשים רבים, לו היה נערך בתנאים של הרדמה מקומית בלבד.

    אילו טיפולים ניתן לבצע במסגרת הרדמה מלאה?

    מרגע שהמטופל מורדם, ניתן לבצע את כל מגוון טיפולי השיניים, כל עוד הם אינם מצריכים שירותי מעבדה צמודים.

    בכלל זה, ניתן לבצע טיפולים החל מסילוק אבנית, דרך סתימות, טיפולי שורש, מבנים וכתרים זמניים, וכמובן כל מכלול הכירורגיה הדנטלית לרבות שתלים, הרמות סינוס, בניית עצם ואוגמנטציה של רכס.

    למדריך “הרמת סינוס סגורה ופתוחה” הכולל שאלות-תשובות ומחירים

    השתלת שיניים אדם מבוגר

    למדריך “העמסה מיידית על גבי שתל בודד” הכולל שאלות-תשובות ומחירים

    האם ניתן לבצע מספר השתלות במקביל?

    בתנאים של הרדמה מלאה ניתן לבצע מספר השתלות במקביל, עד להחלפה של כל שיני הלסת בשתלים.

    למעשה, על פי הערכות, שיעור ההצלחה בהשתלות המבוצעות תחת תנאים של הרדמה כללית, עשוי להיות גבוה יותר מזה של השתלות המבוצעות תחת תנאים של הרדמה מקומית בלבד, וזאת כמובן לאור החופש הכירורגי ממנו נהנה הרופא המטפל, ומהיכולת לרכז את כלל הטיפולים הנדרשים למסגרת טיפול אחד.

    האם תהליך ההחלמה קל יותר לאחר טיפול בהרדמה כללית?

    למרבה הפרדוקס, על אף שבמסגרת הרדמה כללית עובר הפציינט שורה ארוכה יותר של טיפולים בצורה מרוכזת, תהליך ההחלמה הוא קל יותר, והפציינט מרגיש טוב יותר דווקא לאחר טיפול כזה. 

    היכולת של הרופא המרדים לשלוט בכאב ובתגובה דלקתית מסייעת בהחלמה מהירה וקלה יותר מה שמקטין את הבצקות האופייניות לאחר טיפול כה נרחב.

    ד"ר איתן ויינשטיין: "מרגע שהמטופל מורדם, ניתן לבצע את כל מגוון טיפולי השיניים, כל עוד הם אינם מצריכים שירותי מעבדה צמודים, כגון: סילוק אבנית, סתימות, טיפולי שורש, מבנים וכתרים זמניים, וכמובן כל מכלול הכירורגיה הדנטלית לרבות השתלות שיניים, הרמות סינוס, בניית עצם ואוגמנטציה של רכס".

    מה יכולים להיות הסיכונים והסיבוכים כתוצאה מטיפול שיניים בהרדמה כללית?

    סיבוכים בטיפול שיניים בהרדמה כללית  אינם שונים מאלו באלחוש מקומי.

    יחד עם זאת, קיים הסיכון הכללי בהרדמה מלאה, סיכון המאפיין את כל ענפי הכירורגיה בעולם הרפואה, אך בשורה התחתונה מדובר בסיכון נמוך מאוד שעומד על 1 לחצי מיליון.

    מה חשוב לבדוק ולבצע לפני קבלת טיפול שיניים בהרדמה כללית?

    לפני הטיפול על הפציינט לעבור הערכה על ידי רופא מרדים לבדיקת התאמתו לטיפול שיניים בהרדמה כללית.


    ד"ר איתן וינשטיין
    רפואת שיניים
    ד"ר וינשטיין הינו רופא שיניים בעל ניסיון רב שנים בטיפולי שיניים מורכבים ושיקום פה כולל, הן בהרדמה מלאה והן בטשטוש. כמו כן ד"ר וינשטיין הינו הבעלים ורופא בכיר, במרפאות "דנטלארט" ברמת אביב וירושלים. בעבר ד"ר וינשטיין...

    להתייעצות עם ד"ר וינשטיין
    השאירו פרטים או חייגו
    077-729-5992

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות