השתלת עדשה תוך עינית להסרת משקפיים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר לוינגר
השאירו פרטים או חייגו
077-2309310

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עיניים

    כ-2% מהמטופלים המעוניינים לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים ואינם מתאימים לניתוח זה, בוחרים לעבור השתלת עדשה תוך עינית. מדובר בניתוח קצר היוצר שיפור משמעותי בראייה אצל המטופל. במהלך 16 השנים האחרונות, בוצעו בישראל אלפי ניתוחים מוצלחים להשתלת עדשה תוך עינית

    צפו בד"ר שמואל לוינגר מתראיין בנושא במילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' רפי קרסו 

    מהו ניתוח השתלת עדשה תוך עינית? כיצד מושתלת העדשה בתוך העין? באיזו עדשה מדובר? מהם הסיבוכים האפשריים ועד כמה משפר הניתוח את הראייה?

    מהו ניתוח השתלת עדשה וכיצד הוא מתבצע?

    ניתוח השתלת עדשה תוך עינית הוא הליך ניתוחי המתאים במקרים של רוחק או קוצר ראייה גבוהים, למטופלים עם קרנית דקה ו/או אסטיגמציה (צילינדר) .

    עפ"י התוצאות של בדיקות מקדימות יסודיות,מזמינים עדשה המותאמת באופן אישי לתיקון הראייה הנדרש למטופל הספציפי. במהלך הניתוח שאורך כ-20 דקות, מוחדרת העדשה דרך פתח זעיר שגודלו 3 מ"מ וממקמים אותה בין עדשת העין הטבעית על גבי הקשתית (עדשות מסוג ארטיזן או ארטיפלקס) וברוב המקרים הניתוח מבוצע ללא שימוש בתפרים.

    הניתוח נעשה בתנאי אשפוז יום בחדר הניתוח של מרכז "עיניים". עובדה המאפשרת למטופל לחזור הביתה מיד לאחר מכן.

    במסגרת הניתוח, מבוצע חתך קטן בחלק העליון של הקרנית, דרכו מוחדרת עדשה גמישה, אותה ממקמים באופן מדוייק בתוך העין. בצידי העדשה קיימות שתי מגרעות שדרכן מעבירים רקמה דקה מרקמת העין, על מנת לייצב ולקבע את העדשה במקומה.

    מהו סוג העדשות המושתלות וכיצד הן מותאמות למטופל הספציפי?

    בהשתלת עדשה תוך עינית להסרת משקפיים, מושתלת עדשה מלאכותית גמישה, המותאמת באופן אישי למטופל. הרופא המטפל שולח את כל נתוני הראייה של המטופל (טופוגרפיה, מבנה העין, עומק הלשכה, מספר, צילינדר וסטיגמציה) אל יצרן העדשה בהולנד, שמייצר עדשה Custom Made במיוחד לעינו של המטופל. תהליך ייצור העדשה נמשך מספר שבועות עד לקבלתה מוכנה מן היצרן.

    ישנן עדשות המתקנות קוצר ראיה גבוה, רוחק ראיה גבוה, צילינדר וישנן עדשות פרימיום המשלבות תיקון של אסטיגמציה וקוצר או רוחק ראיה (multi toric lens).

    הסרת משקפיים בלייזר

    מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח השתלת עדשה תוך עינית?

    ניתוח השתלת עדשה תוך עינית הוא ניתוח בטוח, כשהסיבוך המשמעותי ביותר שעלול להיווצר הוא זיהום  בתוך העין. על מנת להתמודד עם סיבוך אפשרי זה, בשלבים האחרונים של הניתוח, מוחדרת אנטיביוטיקה חזקה אל אזור ההשתלה, לצורך מניעת היווצרות זיהום.

    סיבוכים אפשריים נוספים כוללים פציעה של עדשת העין המקורית תוך כדי תהליך הניתוח, וכן קטרקט, הנגרם מטכניקה ניתוחית לא נכונה ובמידה ונוגעים בעדשה.
    הפרדות רשתית – ידוע כי אנשים עם מיופיה גבוהה יש להם נטייה לפתח חורים ברשתית ואחוז גבוה מתוכם עם נטייה להפרדות רשתית. עצם העובדה שמטופל מבצע בדיקת עיניים יסודית לפני הטיפול בו אנו מאבחנים לעתים קרעים ברשתית שלא היה ידוע עליהם לפני הבדיקה, ואז אנו מבצעים לייזר לריתוך/סגירת החורים. אחת למספר חודשים או לכל הפחות פעם בשנה, אנו מרחיבים את הרשתית ובדיקה יסודית של היקף הרשתית יכולה לאבחן מבעוד מועד קרעים פתוחים שלא נגרמו כתוצאה מהניתוח אלא כתוצאה מקוצר ראיה גבוה.

    מהו היתרון הבולט של ניתוח השתלת עדשה על פני ניתוח לייזר?

    אחד היתרונות החשובים ביותר של ניתוח השתלת עדשה תוך עינית על פני ניתוח לייזר הוא, שהניתוח הוא הפיך. במקרה של השתלת עדשה ניתן תמיד להסיר את העדשה לחלוטין או להחליפה. כמו כן, תופעות הלוואי המאפיינות את ניתוחי הלייזר, כדוגמת סנוורים, אינן קיימות בניתוח השתלת עדשה. חיסרון שבכל זאת ניתן לייחס לניתוח השתלת עדשה על פני ניתוח לייזר הוא, העלות הגבוהה יחסית של הניתוח.

    השתלת עדשה תוך עינית
    השתלת עדשה תוך עינית משפרת משמעותית את הראייה בזמן קצר יחסית

    מהן התוצאות שלהן אפשר לצפות לאחר הניתוח?

    אנשים שעוברים ניתוח השתלת עדשה תוך עינית חווים שיפור משמעותי בראייה תוך זמן קצר יחסית, ויכולים ליהנות מראייה טובה עוד יותר מראייה באמצעות משקפיים או עדשות מגע. מעבר לאפקט החדות, לעדשה המושתלת ישנו אפקט של הגדלה המשפר משמעותית את יכולת הראייה של המטופל לאחר הניתוח.


    ד''ר שמואל לוינגר
    רפואת עיניים
    ד"ר שמואל לוינגר הינו מומחה לרפואת עיניים, מייסד והמנהל הרפואי של רשת המרכזים הרפואיים 'עיניים". ד"ר לוינגר מדריך מורשה בישראל להסמכת רופאים לעסוק בתחום ניתוחי התשבורת. ד"ר לוינגר הוא הראשון שיישם את השיטות "לאסיק" ו"אינטראלאסיק"...

    להתייעצות עם ד"ר לוינגר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309310

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות