בעיות בתפקוד מיני בקרב גברים

מדיקו > מגזין בריאות

פייזר: "ישראל במקום הרביעי בצריכת ויאגרה"

ויאגרה הינה התרופה הראשונה והפופולארית ביותר לטיפול בבעיות זקפה ואין אונות אצל גברים. בנתונים שפרסמה לאחרונה החברה המייצרת עודכן שישראל מדורגת במקום הרביעי בצריכת התרופה. לויאגרה מצטרפות שתי חברותיה הפופולאריות- הסיאליס והלויטרה. אין אונות כבר מזמן לא רלוונטי! 

מהי הויאגרה וכיצד היא פועלת?

ויאגרה תרופה

הויאגרה הינה התרופה הראשונה שפותחה על ידי חברת פייזר לטיפול בבעיות אין אונות וזקפה אצל גברים. התרופה נלקחת כגלולות דרך הפה וללא גירוי מיני אינה אמורה לגרום לזקפה. את הגלולה יש ליטול על בטן ריקה ופעולתה מתחילת כחצי שעה עד שעה לאחר נטילת הגלולה ונמשכת לפרק זמן של כארבע שעות.

גברי ישראל- במקום הרביעי במדד הצרכנות של הויאגרה:

לפי הנתונים שפרסמה חברת פייזר הגברים הישראלים רכשו בשנת 2015 כמות של 1.2 מיליון גלולות ויאגרה כאשר רק הגלולה הרשמית נספרה לצורך המדדים ולא תחליפים ג'נאריים. במקום הראשון שאותו מדד צרכנות נמצאים הגברים מאיחוד האמירויות כאשר מיד לאחריהם ניתן למצוא את הגברים של ערב הסעודית וגברי ניו זילנד. את הרשימה חותמים הגברים הסיניים אשר לפי הנתונים צרכו בשנת 2015 חצי מיליון כדורים בלבד.

תופעות לוואי אפשריות:

על מנת ליטול את התרופה מספיק לקבל מרשם מרופא המשפחה וניתן להשיגה בכל בית מרקחת. חשוב לרכוש את התרופה המקורית ולהימנע מחיקויים זולים יותר אשר מרכיביהם אינם ידועים. תופעות הלוואי של התרופה הינן מעטות למדי ואף נדירות- כאחוז אחד מכלל הנוטלים אותה חווים תופעות לוואי שיכולות לכלול- הרעה בראייה, כאבי ראש, סחרחורת, הסמקה ושלשול. תופעת הלוואי המוכרת יותר היא זקפה לא גירוי מיני. כמו כן מעטים מתלוננים על כאבי ראש בעת נטילת התרופה כאב זה חולף עם חלוף השפעת התרופה.

מהי תרופת הסיאליס וכיצד היא פועלת?

הסיאליס- תרופה לשיפור התפקוד המיני

בדומה לתרופת הויאגרה גם הסיאליס נלקחת כגלולה ופועלת על הרחבת כלי הדם שגורם לזקפה בזמן קיום יחסי מין. ניתן ליטול את גלולת הסיאליס כחצי שעה לפני קיום יחסי מין כאשר ההשפעה שלה נמשכת כ-36 שעות ולכן אין ליטול יותר מגלולה אחת ביממה. כמו כן ישנה אפשרות ליטול גלולה יומית בכל יום באותה השעה במינון קבוע לפי הוראת רופא, ללא קשר לפעילות מינית.

את התרופה ניתן ליטול רק מעל גיל 18 ואינה מיועדת לרגישים ללקטוז. כמו כן גברים הסובלים מבעיות יתר לחץ דם, לחץ דם נמוך, הפרעות קצב או עברו בעבר אירוע מוחי או סבלו מאובדן ראייה לא יכולים ליטול את התרופה. במידה ואותו מטופל נוטל תרופות או תוספי מזון נוספים עליו ליידע את הרופא לפני תחילת נטילת הגלולה. את הסיאליס ניתן ליטול עם או בלי מזון אך אין לערבב אותה עם אלכוהול.

בעיות תפקוד מיני בקרב גברים – תופעות לוואי אפשריות 

תופעת הלוואי המוכרת והידועה ביותר בקרב נוטלי הסיאליס היא כאב ראש, תופעה שחולפת עם השפעת התרופה. תופעות לוואי פחות שכיחות הן כאבי שרירים וגב, הסמקה, הפרעות בעיכול סחרחורת וגודש באף.

מהי תרופת הלויטרה וכיצד היא פועלת?

הלויטרה- הגלולה המרעננת:

גלולת הלויטרה יצאה לשוק לאחר הויאגרה והסיאליס. ההבדל העיקרי בינה לבין קודמותיה היא שהשפעתה היא ישירות על איבר המין ולא בהרחבת כל כלי הדם ולכן גם גברים הסובלים ממחלות רקע ובעיות לחץ דם יכולים ליטול את התרופה.  הלויטרה הפכה לגלולה המועדפת על מרבית הגברים ממספר סיבות:

  1. הגלולה מיועדת לטיפול בבעיות אין אונות וזקפה אך במקביל מטפלת בבעיות דיכאון אצל גברים- כאשר אין ספק שבעיית אין אונות יכולה לגרום לדיכאון אצל גברים.
  2. ניתן ליטול את התרופה בצורה של סוכרייה- היא מגיעה באריזה של סוכריות ולכן אין צורך להתחבר כאשר לוקחים אותה. נוטלים אותה כסוכריית מציצה רגילה ואף אחד לא צריך לדעת איזו סוכרייה זו
  3. ניתן ליטול את הסוכריות ביחד עם שתיית אלכוהול וכמו כן על קיבה מלאה.
  4. השפעת התרופה מתחילה כרבע שעה לאחר הנטילה שלה ונמשכת כ-12 שעות ומבטיחה זקפה רק בעת גירוי מיני

מהי המהפכה בעולם התפקוד המיני?

כדורי הויאגרה ביחד עם כדורי הסיאליס נחשבים לתרופות המוכרות והנמכרות ביותר לטיפול באין אונות הגברית ועוזרים למיליוני גברים המתקשים להגיע באופן עצמאי לזקפה. התפקוד המיני וההצלחה בו נמצא בחשיבות גבוהה אצל הגברים הישראליים ונתוני המכירה של התרופה מראים זאת. עם זאת, רופאי המשפחה מדווחים שלא מעט גברים מתביישים לבקש מרשם ומגיעים לבדיקה רפואית כאשר המטרה ברורה אך נמנעים לבקש את התרופה באופן ישיר. בשנים האחרונות המכירות רק עולות ועולות כאשר הנתונים מסכמים רק את מכירות התרופה המקורית שניתנת עם מרדם ולא את כלל התחליפים . ההשערה היא שהשוק מלא בחיקויים זולים שנמכרים גם הם בכמויות אדירות.


מערכת מדיקו
מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il