ניתוח מתיחת צוואר ועיצוב קו לסת: לחזור לעצמך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינברג
השאירו פרטים או חייגו
077-230-5559

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    גנטיקה ואורח חיים משפיעים בצורה ישירה על מראה הצוואר שלנו, ובמיוחד כאשר אנו נכנסים אל העשורים המתקדמים של חיינו, עור הצוואר נוטה להראות את אותות הגיל בצורה מובהקת עוד לפני עור הפנים. הדרך הכמעט יחידה לשיפור מראה עור הצוואר, היא באמצעות ניתוח פשוט יחסית עם תוצאות אפקטיביות שמחזיקות מעמד עד 10 שנים

    צילום: 123RF

    ככל שאנו מתבגרים, ניכרים אותות הגיל ביותר ויותר חלקים מגופנו, אך אחד האברים בהם מופיעים אותות אלה לראשונה ובצורה המובהקת והברורה ביותר, הוא הצוואר.

    השפעות הגיל על עור הצוואר יכולות לבוא לידי ביטוי באמצעות היווצרות פימה שומנית מתחת לאזור הסנטר, התרופפות וצניחה של עור הצוואר משני צידי הלסת התחתונה, או התרופפות שריר הצוואר, המתבלטים כשתי רצועות רפויות במעלה הגרון.

    על אף שעבור העין הבלתי מקצועית, עשויות שלושת הבעיות האסתטיות שתיארנו להיראות כמו עודפי עור, שההבדל היחיד ביניהם הוא האזור בצוואר בו הם מופיעים, בפועל מדובר בשלושה סוגים שונים של בעיות אסתטיקה, ובהתאם לכך גם שלוש דרכים שונות לטיפול.

    מאחר והטיפול בכל אחת מבעיות האסתטיקה הללו, מבוסס על הליכים כירורגיים שונים, שחלקם דורשים חתכים וחלקם לא, ישנה חשיבות רבה באבחון מדויק של הבעיה או של מכלול הבעיות, וגיבוש מהלך טיפול בהתאם.

    פימה שומנית בצוואר : איך מטפלים בה?

    פימה שומנית היא למעשה הצטברות של תאי שומן באזור שמתחת לסנטר. השילוב של כמות השומן באזור, יחד עם השפעות כוח המשיכה, יקבע את גודל הפימה והשפעתה על האסתטיקה הכללית.

    מטרת הטיפול בפימה שומנית בצוואר היא, לשאוב את עודפי השומן מהאזור ולהצמיד את שכבת העור אל רקמת הצוואר, במטרה למנוע מראה של עור מדולדל.

    תהליך הטיפול אינו דורש ביצוע של חתכים, ומבוסס על החדרת צינוריות דקיקות הקרויות "קאנולות", דרך שלושה נקבים זעירים, שניים מאחורי תנוכי האוזניים ואחד במרכז קצה הסנטר.

    לאחר החדרת הקאנולות, מבוצעת שאיבה עדינה של תאי השומן, ולבסוף מבוצע גירוי של שכבת הדרמיס בעור, במטרה לגרום להיצמדות העור אל רקמת אזור הסנטר.

    צילום: 123RF

    כדאי לציין ששאיבת שומן כפעולה יחידה מתאימה לצעירים וצעירות שהאלסטיות של העור, מאפשרת כיווץ העור, כתגובה לשינויים שאנו יוצרים בנפח. כל עוד מאופיינת הבעיה בעור רפוי עדיף לא לשאוב ולבצע בנוסף ניתוח מתיחת צוואר.

     מתיחת צוואר : מתי זה נדרש?

    במתיחת צוואר אנחנו מותחים את שריר הצוואר את העור כאשר את עודפי העור בעקבות המתיחה אנו כורתים. זה הליך שדורש ביצוע של חתכים כירורגיים.

    משמע צלקות מאחורי האוזן וקדמית לתנוך ובמקרים קשים יותר כשהרפיון בשריר יוצר מעין 2 מיתרים במרכז הצוואר יש צורך בחתך קטן מתחת לסנטר המאפשר לנו למתוח את שריר הצוואר מדיאלית ולטרלית, ולפיכך ההחלטה על עריכת ההליך מתבצעת על ידי הרופא המטפל.

    יכול לעניין אותך גם: מתיחת צוואר ללא ניתוח

    ד"ר אבי וינברג מסביר : "עם הסיבות להיווצרות איבוד קו הלסת נמנים אובדן טונוס שרירי הפנים, רפיון הרקמות הרכות וירידה דרמטית בריכוזי הקולגן והאלסטין אשר תפקידם לשמור על מיצוק העור וגמישותו. התוצאה המתקבלת הינה טשטוש קו הלסת, צניחת הרקמות והשרירים וקבלת מראה פנים נפולות המעניקות מעין 'פני בולדוג' " .

    איבוד המראה המודגש של קו הלסת

    קו הלסת הינו הקו התוחם את אזור הפנים ומגדיר אותן. מדובר בקו המפריד בין רעננות לעייפות ובין מראה מבוגר ושמוט לצעיר והדוק. לעתים קרובות, עם הגיל, יופיו של הפרופיל שלנו מתחיל לאבד ממראהו המשורטט.

    עם הסיבות להיווצרות איבוד קו הלסת נמנים אובדן טונוס שרירי הפנים, רפיון הרקמות הרכות וירידה דרמטית בריכוזי הקולגן והאלסטין אשר תפקידם לשמור על מיצוק העור וגמישותו. התוצאה המתקבלת הינה טשטוש קו הלסת, צניחת הרקמות והשרירים וקבלת מראה פנים נפולות ("פני בולדוג").

    כדי לתקן את הפגיעה בקו הלסת יש צורך במתיחה אנכית אותה מקבלים במתיחת פנים, בכלל לקבלת תוצאה מושלמת כדאי לחשוב על מתיחת פנים וצוואר. במקרים בהם המטופלת או המטופל מעוניינים רק במתיחת צוואר בניתוח הצוואר מותחים רוחבית כדי בכל זאת  להעניק מראה הכולל הדגשה מחדש של קו הלסת התורם למראה הצעיר ולתוצאות מראה הפנים לאחר הניתוח.

    גידי צוואר בולטים : איך זה קורה ואיך מטפלים?

    הופעת ״גידי״ הצוואר במרכז הצוואר, מתרחשת בעקבות התרופפות שרירי הצוואר. התוצאה המתקבלת היא מראה של שני פסי עור רפויים לאורך קו האמצע של הצוואר, אותו נהוג לכנות "מראה בולדוג".

    מתיחת צוואר

    הטיפול בגידי צוואר בולטים מבוסס על הליך שנועד לבודד את הגבול המדיאלי של שרירי הצוואר מהרקמות המקיפות אותם, מתיחת השריר  והצמדתם מחדש של שני הגבולות המדיאליות של שריר הצוואר זה לזה.

    הליך זה מבוצע, באמצעות חתך קטן באורך של 4-3 ס"מ באזור הקפל שבתחתית הסנטר, דרכו מבוצעת הפרדת הגידים, מתיחתם והצמדתם מחדש, בהליך שמדמה יצירת מחוך צווארי.

    הרדמה כללית או מקומית?

    ניתוחי אסתטיקה בצוואר, יכולים להתבצע הן בתנאים של הרדמה כללית והן בתנאים של הרדמה מקומית בלבד. ההחלטה לגבי סוג ההרדמה הנדרש, נקבעת על פי שיקולים מקצועיים של הרופא, ובהתאם להיקף הבעיה והיקף הטיפול הנדרש.

    ישנם מקרים בהם ניתן להשלים את מהלך הטיפול בהרדמה מקומית ובתנאי מרפאה בלבד, בעוד מקרים אחרים דורשים הרדמה מלאה בחדר ניתוח מאובזר, על כל המשתמע מכך.

    אחרי מתיחת צוואר

    ד"ר אבי וינברג מסביר : "ניתוח מתיחת צוואר נחשב לניתוח בטוח מאוד,התוצאות עמידות באופן משמעותי וניתן ליהנות מהן לטווח של 7-10 שנים"

    לכמה זמן נשמרות תוצאות הטיפול של ניתוח מתיחת צוואר ועיצוב קו הלסת?

    כמו בכל ניתוח אסתטי, אחת השאלות החשובות, שמטרידה כל מטופל, עוסקת בטווח העמידות של הניתוח ובמספר השנים שבהן יוכל המטופל ליהנות מתוצאות הניתוח. במקרה של ניתוחי אסתטיקה בצוואר, מדובר בטווח ממוצע של 7-10 שנים, שלאחריהן יכולה הבעיה להופיע שוב, והסיבות לכך הן טבעיות ומובנות.

    הניתוח אמנם מבוצע בנקודת זמן אחת, אך הוא אינו עוצר את השפעות הגיל על העור. המטופל ממשיך להתבגר גם לאחר הניתוח, והשפעות הגיל והתבגרות העור בשילוב השפעות כוח המשיכה, ממשיכות לתת את אותותיהן ככל שעובר הזמן.

    האם מתיחת צוואר משפיעה על מימיקה והבעות הפנים ? 

    אחד החששות שניתן לזהות בקרב מטופלות ומטופלים המעוניינים לטפל בבעיות אסתטיקה בצוואר, הוא החשש כי טיפול זה ישפיע בצורה כלשהי על המימיקה של פניהם, ולמעשה יהפוך אותם לאנשים אחרים עם הבעות פנים שאינן מאפיינות אותם, ההפך הוא הנכון.

    בפועל, לטיפולים אסתטיים בצוואר אין כל השפעה, ולו הקטנה ביותר על המימיקה והבעות הפנים של המטופל. טיפולי אסתטיקה אלה הם טיפולים ממוקדים מאוד שאינם משפיעים על שרירי הפנים, ולכן גם אינם יכולים להשפיע על הבעות הפנים בשום צורה.

    יש לזכור שכדי להגיע להרמוניה במראה מתיחת פנים וצוואר הם המומלצים כי לעתים אנו מותחים פחות את הצוואר כדי שלא נקבל צוואר מתוח שאינו מתאים למצב הפנים.

    צלקות דווקא כן נותרות לאחר הניתוח, אך בכל המקרים מדובר בצלקות זעירות ומוסוות, הממוקמות באזורים נסתרים בלבד, באופן כזה שכמעט ולא ניתן להבחין בהן.


    ד"ר אבי וינברג
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר וינברג הינו מנתח כירורג פלסטי מהמובילים בארץ שערך אלפי ניתוחים פלסטיים וניתוחים משקמים לנפגעי תאונות ופיגועים. ד"ר וינברג מנהל את המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי ברזילי ומנתח פלסטי בכיר בבית החולים "אסותא". ד"ר וינברג...

    להתייעצות עם ד"ר וינברג
    השאירו פרטים או חייגו
    077-230-5559

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות