ניתוח הגדלת חזה: המדריך המלא-שלב אחר שלב

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר איצקסון
השאירו פרטים או חייגו
077-2305053

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ניתוח הגדלת חזה הקרוי גם "הגדלת שדיים" הוא הניתוח הפופולארי ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים בישראל, ומטרתו היא להגדיל שדיים קטנים או למלא שדיים שהתרוקנו הניתוח מתאים לנשים שהשד שלהן סיים את גדילתו והן אינן מסופקות מגודלו ומעוניינות בחזה גדול ושופע יותר, וגם לנשים שהחזה שלהן צנח והתרוקן, בעיקר בשל לידות והנקות

    על כך מסביר ד"ר מיכאל איצקסון בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' רפי קרסו

    לפני ניתוח להגדלת חזה:

    לפני ביצוע ניתוח להגדלת חזה יש להיוועץ עם הרופא המנתח ולהחליט על גודל החזה החדש בו מעוניינת המטופלת ולבחור את סוג השתלים המתאימים. קיימת חשיבות רבה להתאמת סוגי השתלים וגודל החזה הסופי למבנה גוף האישה, בצורה פרופורציונאלית.

    המשתל נבחר בקפידה לאחר בדיקה מדוקדקת של השדיים וצריך להיות מותאם לנתונים הקיימים. ההתאמה של המשתל צריכה להיות מדויקת מאוד.

    להתאמת המשתל יש לקחת בחשבון 5 גורמים עיקריים: 

    1. גודל השד- אורכו ורוחבו.
    2. מיקום השד.
    3. אחוז השומן.
    4. מיקום הפטמה.
    5. מבנה בית החזה.

    גורמים אלו ישפיעו על ההחלטה לגבי גודל המשתל הנכון ביותר וגם לגבי צורת המשתל- עגול או אנטומי ("אגסיים"- בעלי צורת אגס). הדבר המנחה בהחלטה לגבי גודל השתל, הוא לדאוג שרקמת השד לא תיפגע ושהתוצאה המתקבלת תהיה כמה שיותר טבעית. לא ניתן להגדיל את השדיים לכל גודל שרוצים. במיוחד כאשר אנו רוצים לשמור על מראה טבעי לאורך זמן ולהימנע מסיבוכים.

    שתלי סיליקון להגדלת חזה
    שתלי סיליקון להגדלת חזה- חשוב להתאים את המשתל למנותחת בצורה מדויקת לתוצאה אופטימלית

    כמה זמן אורך ניתוח הגדלת חזה ומהו תהליך הניתוח?

    ניתוח להגדלת חזה אורך כשעה עד שעה וחצי בממוצע, ומתבצע בהרדמה כללית.

    בניתוח מוכנס השתל אל הגוף דרך חתך מתחת לשד. השתל מוכנס ומונח באזור המיועד על פי קביעת הרופא – מעל השריר או מתחתיו. מיקום השתל מתחת לשריר מתבצע בדרך כלל במקרה של נשים רזות עם רקמת שד דקה ובעלות שדיים קטנים. לאחר הכנסת השתל ומיקומו באזור המיועד, מבוצעת סגירה של החתך על ידי תפרים מיוחדים שנמסים ונעלמים לאחר זמן מה.

    בתום הניתוח תולבש המטופלת בחזיית ספורט, איתה יש ללכת באופן רצוף, כשישה שבועות לאחר הניתוח- ביום ובלילה. חזיית הספורט מעניקה תמיכה לחזה, משפרת את זרימת מחזור הדם ושומרת על מיקומם של השתלים.

    חזיית ספורט נשים

    החלמה מניתוח הגדלת חזה:

    אחרי שפגה ההשפעה של משככי הכאבים שניתנו בניתוח, צפויה המטופלת לחוש כאבים באזור המנותח. עם זאת, שימוש מבוקר במשככי הכאבים אמור לפתור את הבעיה ואחרי מספר ימים חל שיפור משמעותי ברמת הכאב וביכולת התנועה.

    בהגדלות בהן השתל מוכנס מתחת לשריר, הכאבים מעט יותר חזקים וממושכים, ומלווים אף במגבלה קלה בתפקוד הזרועות.

    כבר לאחר מספר ימים עד שבוע, ניתן לחזור לפעילויות יום יומיות ללא חשש. כל התופעות אמורות לחלוף עד כמה שבועות לאחר הניתוח.

    במהלך הניתוח נעשה שימוש בתפרים נמסים כך שאין צורך להוציאם לאחר הניתוח והצלקות תתרככנה ותדהנה עם הזמן.

    חדר ניתוח

    סיבוכים אפשריים:

    כמו בכל הליך כירורגי, גם במקרה זה יתכנו סיבוכים, אם כי שכיחותם נמוכה. בין הסיבוכים האפשריים:

    דימום, אסימטריה, זיהום שעלול להוביל להוצאה של השתל, איבוד תחושה – זמני או קבוע בפטמה והתקשות של הקפסולה.

    קפסולה: כתגובה להכנסת שתלים לא טבעיים לגוף הוא מייצר מעטפת סביב אותם שתלים הנקראת קפסולה. ברוב המקרים אותה קפסולה לא תורגש כלל והיא תעזור לייצב את השתל במקומו ותמנע מצב בו הוא זז ממקומו או מסתובב ומשנה את צורת השדיים. במקרים נדירים הקפסולה נהיית עבה ונוקשה דבר הגורם לשד להתקשות בהתאם והמצב אף יכול לגרום לתחושה של כאב. במקרה והמטופלת סובלת מהתקשות של הקפסולה יש לטפל במצב על ידיד מתן טיפול תרופתי ובמידה והטיפול לא עוזר יש לבצע ניתוח. יש לציין, כי שכיחות הסיבוכים עולה ככל שנפח השתל גדול יותר.

    אחרי ניתוח הגדלת חזה

    חשוב לציין, כי הגדלת חזה אינה מונעת הנקה בעתיד. נשים לאחר לידה, המעוניינות בהגדלת חזה, מומלץ לחכות כחצי שנה לאחר סיום ההנקה, או במידה ואינן מניקות, כחצי שנה לאחר הלידה וזאת על מנת שהשדיים יחזרו לצורתם לאחר הלידה ורקמות השד יתרוקנו לגמרי מחלב.

    הגדלת שדיים אינה מונעת גילוי מוקדם של סרטן שד. חשוב מאוד להמשיך לבצע בדיקות שד שגרתיות כגון ממוגרפיה. הבדיקות לא מסכנות את השתלים, אך יש לעדכן את הרופא ואת טכנאי הרנטגן על הימצאותם של השתלים על מנת שיהיה ניתן לבצע את הצילום והבדיקה בצורה נכונה.

    בדיקת ממוגרפיה סרטן השד

    בדיקת השד מאפשרת בחינה של רקמות השד ומצבו למרות הימצאות השתל. השתלים אמנם עלולים להקשות במעט בביצוע ממוגרפיה, אולם עדיין ניתן לבצע את הבדיקה ולהשתמש בטכניקות מעט שונות. בנוסף, ישנן בדיקות כגון: אולטרא סאונד ו- MRI שאינן מושפעות מהשתלים כלל.


    ד"ר מיכאל איצקסון
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר מיכאל איצקסון הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעברו טייס קרבי בחיל האוויר. ד"ר איצקסון משמש כמחליפו של מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית ומרכז את תחום שחזורי שד בבית החולים וולפסון. ד"ר איצקסון הינו מן המומחים המובילים...

    להתייעצות עם ד"ר איצקסון
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2305053

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות