הזרקת שומן עצמי: המדריך המלא

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינברגר
השאירו פרטים או חייגו
077-2309324

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    הזרקת שומן עצמי הינה טכניקה מיוחדת במסגרתה שואבים תאי שומן מאזור מסוים מגוף המטופל ומחזירים אותו לאזורים בפנים בהם יש צורך בשיפור הנפח, תיקון עיוות או שיפור תפקוד מסוים. הטכניקה אשר פותחה על ידי המנתח הפלסטי סיד קולמן מניו יורק מבוצע בדרך כלל ממניעים אסתטיים ותהליך השאיבה מתבצע בהקפדה ורמת דיוק יתרה על מנת להבטיח את שמירת תאי השומן הנשאבים במצב ראוי להזרקה לאזור המיועד בפנים

    הזרקת שומן עצמי: צפו בד"ר אבישי וינברגר מתראיין אצל פרופ' רפי קרסו במילון הרפואי בווידאו 

    למי מתאים טיפול של הזרקת שומן עצמי? מהיכן נלקח השומן ולהיכן הוא מוזרק? כיצד מתבצע תהליך ההזרקה ומהו שיעור ההצלחה? על כל השאלות עונה ד"ר אבישי וינברגר מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

    מהי טכניקת הזרקת שומן עצמי ולמה היא משמשת?

    הזרקת שומן עצמי הוא למעשה תהליך, שבמסגרתו מתבצעת שאיבה של תאי שומן מאזור מסוים בגוף, והזרקתם מחדש לאזורים ספציפיים בהם רוצים להשיג אפקט של עיבוי והוספת נפח. פרט להיבט האסתטי, יכולה הזרקת השומן לשמש גם למטרת תיקון עיוותים או טיפול תפקודי באזור מסוים בפנים.

    הזרקת שומן עצמי

    מאילו אזורים בגוף נלקחים תאי השומן?

    ככלל, לא קיימים אזורים בלעדיים מהם ניתן לשאוב את תאי השומן, ולמעשה את תאי השומן הנדרשים ניתן לשאוב מכל אזור בגוף בו קיימים תאי שומן באיכות גבוהה וברמת זיכוך גבוהה. לרוב אזורים אלו יהיו דופן הבטן או הירכיים, כמו כן ,בקרב גברים, המתאפיינים בדרך כלל ברמת שומן נמוכה יותר מאשר נשים, ניתן תמיד למצוא אזורים מסוימים מהם ניתן לשאוב כמות של כמה עשרות סמ"ק שומן כדי לעשות בהם שימוש למטרות הנדרשות.

    האם שאיבת השומן מתבצעת כמו בתהליכי שאיבת שומן בניתוח פלסטי?

    התשובה היא בהחלט לא. טיפול שאיבת שומן בענף הכירורגיה הפלסטית, נועד להוציא תאי שומן מהגוף, ולמעשה להשליך אותם מבלי לעשות בהם שימוש חוזר. לעומת זאת, בשאיבת שומן לצורך הזרקת שומן עצמי חשוב מאוד לבצע את השאיבה בצורה עדינה ומדוייקת, על מנת שתאי השומן שנשאבים יישמרו במצב תקין, וניתן יהיה להזריקם חזרה אל גופו של המטופל. מגבלה זאת כמובן אינה קיימת בטיפולים פלסטיים, במסגרתם נשאבים תאי השומן ומושלכים אל האשפה ללא חשיבות להשפעת התהליך עליהם.

    כיצד מתבצעת שאיבת השומן לצורך הזרקתו?

    תהליך שאיבת השומן מגופו של המטופל, מבוצע באופן ידני לחלוטין. לאורך התהליך מקפידים להיזהר מיצירת מצב של תת לחץ על תאי השומן, בהתאם לכך, תהליך השאיבה מבוצע כאמור בצורה ידנית בתת לחץ של כ-10 ס"מ מים, ולאחר מכן מועברים תאי השומן לצנטריפוגה מהירה. הצנטריפוגה מאפשרת הפרדה של תאי השומן "הטובים" מתאי דם, רקמות מיותרות, תאי שומן שהתפוצצו וכדומה, כך שבסופו של התהליך נותרים אך ורק תאי השומן הבריאים שניתן להזריקם חזרה אל גופו של המטופל.

    לאילו אזורים בגוף מזריקים את השומן?

    לאחר שיש בידי הרופא את כמות תאי השומן הנדרשת, ניתן להתחיל בתהליך של הזרקת שומן עצמי. בתחום הרפואה אסתטית נעשית הזרקת שומן עצמי לאזור הפנים, בעיקר לאזורים הבאים; שפתיים, עפעפיים ולחיים, הליך זה יכול להידרש לצורך שיפור האסתטיקה במובן הפשוט ביותר, והוא יכול להידרש גם בכירורגיה משחזרת בקרב מטופלים עם פגם מולד או שעברו פציעה קשה שגרמה לעיוותים בפניהם, עיוותים אותם ניתן לתקן באמצעות הזרקת השומן. יחד עם זאת, את השומן ניתן להזריק לכל אזור אחר בגוף שבו ניתן לייצר שינוי אסתטי חיצוני באמצעות כמויות שומן קטנות יחסית. כך למשל, אצבעות הידיים והרגליים הם אזורים נוספים בהם נהוג לבצע הזרקת שומן עצמי, לצורך עיבוי האצבעות או יישורן.

    למדריך “הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    הזרקות זריקות למילוי

    כיצד מתבצע תהליך ההזרקה בפועל?

    הזרקת שומן עצמי הוא תהליך המבוצע באמצעות מזרקים בנפח סמ"ק אחד בלבד. הזרקת תאי שומן בנפח זה דורשת עבודה אטית ומדורגת של כ 100 תנועות קדימה ואחורה על מנת "לשתול" או להשתיל את תאי השומן במקומם בצורה מסודרת, ולאפשר להם להיקלט בצורה אפקטיבית ובטוחה. על תהליך זה יש לחזור מספר פעמים, כמספר סמ"ק השומן שאותו יש להזריק. התהליך כולו אורך סה"כ בין שעה לשעתיים.

    מה היתרון המשמעותי של הזרקת שומן עצמי לעומת שימוש בחומרי מילוי?

    היתרון המשמעותי של שימוש בשומן עצמי לשיפור אסתטי במראה הפנים הינו עניין השרידות, קרי במספר רב של מקרים לתוצאת הטיפול של הזרקת שומן עצמי ישנה שמירה לטווח ארוך יותר על התוצאה לעומת חומרי מילוי שהינם חומרים נמסים מעולים אך השמירה של תוצאת הטיפול בחומרים אלו הינה לרוב לטווח קצר יותר בהשוואה להזרקת שומן עצמי.

    מהו תהליך ההחלמה ושיעור ההצלחה של הטיפול?

    תהליך ההחלמה מלווה בדרך כלל בנפיחות מסוימת באזור בו הוזרק השומן, נפיחות שהולכת ויורדת עם הזמן, אך יכולה להימשך כשלושה עד ארבעה חודשים. בתום תקופה זו, נבדקת הצלחת קליטת השומן, כששיעור ההצלחה הממוצע של הטיפול עומד על 80%. על פי הצורך, במידה ולא כל תאי השומן נקלטו כנדרש, ניתן לחזור על התהליך ולבצע עיבוי נוסף עד לקבלת התוצאה המצופה.

    חשוב לציין כי תמיד חלק מהשומן נקלט לכל היותר יש צורך במקרים חריגים חזרה על הפעולה לצורך השלמת הטיפול. הטיפול הינו עם ניסיון קליני רב בעולם, יחד עם זאת חשוב לוודא כי הטיפול נעשה על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית אשר מיומן ומנוסה בטכניקת טיפול זו.


    ד"ר אבישי וינברגר
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר אבישי וינברגר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל מרפאה פרטית בתל אביב. ד"ר וינבגר נחשב לאחד מהמומחים הבכירים והוותיקים בישראל בתחום הכירורגיה פלסטית והאסתטית. ד"ר וינברגר מנתח פלסטי מעל 30 שנה בבתי החולים הציבוריים והפרטיים...

    להתייעצות עם ד"ר וינברגר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309324

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות