גניקומסטיה: ניתוח הקטנת חזה לגברים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר זליגסון
השאירו פרטים או חייגו

077-2309316

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    גניקומסטיה היא תופעה של צמיחת חזה בעל מראה נשי אצל גברים. תופעה זו קיימת בקרב גברים בעלי עודף משקל ואף בקרב גברים רזים. המשמעות העיקרית של גניקומסטיה היא אסתטית וגברים הסובלים ממנה נוטים לחוות מבוכה רבה במצבים חברתיים. טיפול בגניקומסטיה מבוצע על ידי ניתוח פלסטי להסרת עודפי רקמת השד ולעתים גם העור העודף בחזה

     ד"ר גיל זליגסון מסביר על גניקומסטיה בתכנית המילון הרפואי בווידאו, בהנחיית פרופ' רפי קרסו

    מהי גניקומסטיה ומי עלול לסבול מהתופעה? האם זה נכון שחזה בעל מראה נשי היא בעיה של גברים בעלי משקל עודף בלבד? מהן דרגות החומרה השונות של התופעה, וכיצד ניתן לטפל בה? על כל השאלות עונה ד"ר גיל זליגסון, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

    מהי גניקומסטיה וממה היא נגרמת?

    גניקומסטיה היא תופעה של צמיחת חזה בעל מראה נשי אצל גברים. תופעה זו קיימת אצל גברים רבים בדרגות חומרה שונות. למרות הנטייה לשייך את התופעה לגברים בעלי עודף משקל, בפועל מדובר בתופעה המתקיימת גם בקרב גברים רזים וללא קשר לשיעור השומן העודף בגוף.

    גניקומסטיה יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות, לרבות סיבות הורמונליות המתאפיינות בעודף הורמון נשי, תרופות מסוימות שנוטל המטופל, עודף משקל ועוד. יחד עם זאת, במרבית המקרים הגורם הוא ראשוני, קרי לא קיים גורם מובהק שניתן לאפיין אותו כסיבה להופעת הגניקומסטיה.

    האם ישנן דרגות חומרה שונות של גניקומסטיה?

    גניקומסטיה יכולה להופיע אצל גברים שונים בדרגות חומרה שונות, כשנהוג לחלק את דרגות החומרה באופן הבא:

    • דרגת חומרה 1 – התופעה באה לידי ביטוי בבליטה קטנה מאוד, המוגבלת בדר"כ לאזור העטרה, אך יכולה להפריע למטופל למשל בחוף הים או כאשר הוא מסתובב ללא חולצה.
    • דרגת חומרה 2 – גודל החזה הוא יותר משמעותי ובולט, אך עדיין עודפי העור אינם כאלה המצריכים התערבות טיפולית בפני עצמה.
    • דרגת חומרה 3 – גניקומסטיה משמעותית הכוללת עודפי עור הדורשים טיפול ייעודי.

    גניקומסטיה חזה נשי בקרב גברים

    החל מאיזה גיל ניתן לעבור טיפול בגניקומסטיה?

    גניקומסטיה מופיעה אצל נערים מתבגרים באופן טבעי ומינורי. עם תחילת שלב ההתבגרות המינית, בסביבות גיל 13, מתפתחת גניקומסטיה קלה החולפת לאחר זמן קצר. בהתאם לכך, בגילאים אלה לא מומלץ להתחיל מהלך טיפולי ויש להעניק לתופעה את ההזדמנות לחלוף בעצמה.

    החל מגיל 16-18 כבר ניתן לזהות האם מדובר במצב קבוע שלא צפוי לחלוף. רק בשלב זה, לאחר שהרופא בוחן את הדברים לעומק, ניתן לקבל החלטה על כניסה לניתוח לתיקון הגניקומסטיה.

    כיצד מתבצע ניתוח להקטנת חזה גברי?

    שיטת הניתוח נקבעת ע"י הרופא המנתח בהתאם ל-2 ממצאים המאובחנים בבדיקה טרם הניתוח. על המנתח לאבחן את תוכן המילוי של השד מצד אחד וכן להעריך האם מעטפת השד דורשת טיפול בפני עצמה.

    במרבית המקרים, תוכן השד הוא שומני בלבד ובמקרה כזה מבוצעת הקטנת החזה באמצעות פרוצדורה רגילה של שאיבת שומן. במקרים בהם תוכן השד הוא בלוטי, ייתכן שחלק מהניתוח יכלול גם שאיבת שומן על מנת לשאוב את הרכיבים השומניים, אך את הבלוטות שלא ניתן לשאוב, ובתנאי שישנה כמות משמעותית של בלוטות בשד, יהיה צורך "ליילד" ולהסיר באופן כירורגי, דרך חתך קטן המבוצע בקוטב התחתון של העטרה.

    ניתוח גניקומסטיה
    לפני ואחרי ניתוח גניקומסטיה

    במקרים של גניקומסטיה בדרגות חומרה קלות, לא נדרש בדרך כלל הליך טיפולי במעטפת העורית ולאחר הסרת תוכן השד, המעטפת מתאימה את עצמה לשד המוקטן. כאשר מדובר במקרים בדרגת חומרה גבוהה, המאופיינת בעודפי עור משמעותיים, מבוצע ניתוח של הסרת עור עודף על מנת להתאים את המעטפת העורית לשד המוקטן.


    ד"ר גיל זליגסון
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר גיל זליגסון הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, מנתח בביה"ח אסותא ב"ש, בביה"ח אסותא ת"א ובמרכז הרפואי עתידים. את מירב זמנו ומרצו מקדיש ד"ר זליגסון לתחום הכירורגיה הפלסטית האסתטית ומקפיד להשתתף בכנסים בינלאומיים ולהתעדכן בטכניקות חדישות...

    להתייעצות עם ד"ר זליגסון
    השאירו פרטים או חייגו

    077-2309316

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות