הפרעה בתפקוד המיני בקרב גברים: איך מאבחנים ומטפלים?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר זילבר
השאירו פרטים או חייגו
077-7277917

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורולוגיה

    הפרעה בתפקוד המיני בקרב גברים מתרחשת משתי סיבות עיקריות; סיבות פיזיולוגיות וסיבות נפשיות ולעיתים אף שילוב של השניים. ישנם מגוון טיפולים לכל הפרעה בתפקוד המיני אצל גברים אך יש לאבחן את מקור הבעיה ולהציע טיפול מתאים בהתאם לגורמים הפיזיים או הנפשיים של המטופל, הטיפולים מתחלקים לכדורים , זריקות וטיפול חדשני בגלי הלם

    על כך מסביר ד"ר נחום זילבר בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    אין אונות- הפרעה בתפקוד המיני, יכולה להשפיע רבות על הביטחון העצמי של הגבר במיטה ומחוצה לה, והרגשה שהוא אינו מתפקד כראוי עלולה לפגוע באורח החיים הרגיל שלו ואף לגרום למצבים של מתח וחרדה. לכן, כאשר מופיעה הפרעה בתפקוד המיני יש לגשת לרופא המטפל להיבדק ולטפל בהקדם האפשרי.

    זוג לא מרוצה מחיי המין תפקוד מיני

    מהם הגורמים להפרעות בתפקוד המיני אצל גברים?

    יש להבדיל בין מקרים השכיחים יותר בגיל הצעיר בעיקר בגילאים 18 עד גיל 40, מדובר במקרים של שפיכה מוקדמת ,בעיות של נפילת זקפה ברגעים של התרגשות או חרדת ביצוע, כלומר עיקר הסיבות הינן פסיכולוגיות.

    בגילאים 60 ומעלה, השכיחות לבעיית האין אונות ולקושי בהגעה לזקפה, מדובר בבעיה פיזיולוגית הקשורות לזרימת דם, בעיות עצב, בעיות הורמונאליות.

    כאמור להפרעות בתפקוד המיני אצל גברים יכולות להיות סיבות פיסיות גופניות וסיבות פסיכולוגיות נפשיות או שילוב של שתיהן.

    חשוב לבצע אבחון אצל אורולוג מומחה לבעיות בתפקוד המיני על מנת לאבחן את מקור בעיית האין אונות או ההפרעה בתפקוד המיני.

    בעיה בתפקוד המיני גברים

    מהן הסיבות הפיזיות שעלולות לגרום להפרעות בתפקוד המיני אצל גברים?

    ישנן מספר סיבות פיזיות העלולות לגרום להפרעות בתפקוד המיני וביניהן:

    1. מחלת הסוכרת
    2. מחלות שונות בכלי הדם
    3. פגיעות עצביות
    4. צריכה מוגברת של אלכוהול או סמים
    5. עישון רב לאורך שנים
    6. גברים בעלי תפקוד הורמונלי לא תקין עלולים לסבול מאין אונות
    7. נטילת תרופות לטיפול בלחץ דם, מחלות לב וגם תרופות לטיפול במצבי דיכאון וחרדה יכולות לגרום לתופעת לוואי של אין אונות והפרעה זמנית בתפקוד המיני אצל אותם גברים הנוטלים אותם באופן קבוע. לרוב תופעת לוואי זו חולפת לאחר הפסקה של נטילת תרופות אלה.

    מהן הסיבות הפסיכולוגיות שעלולות לגרום להפרעות בתפקוד המיני אצל גברים?

    1. מצבים של מתח חרדה ודיכאון ( אם כי תופעת הלוואי השכיחה ביותר של טיפול במצבים כאלה היא הפרעה בתפקוד המיני ולכן יש להיוועץ עם הרופא טרם נטילת התרופות)
    2. גברים שקיבלו חינוך מיני לא נכון והמושגים של מיניות בריאה ויחסי מין תקינים הועברו להם בצורה שגויה.
    3. גברים שנמצאים במערכת זוגית לא מוצלחת ולא טובה עלולים לסבול מהפרעות בתפקוד המיני עקב כך
    4. מצבים של אובדן עקב גירושין או התאלמנות עלולים להביא למצב רוח ירוד ולפגיעה אם כי זמנית בתפקוד המיני של אותו גבר.

    ישנה חשיבות מרבית לאבחן את המקור לבעיה  האם מדובר בסיבה נפשית פסיכולוגית או פיזית גופנית  או שילוב של שניהם על מנת להתאים את הטיפול.

    גבר שסובל מהפרעה בתפקוד המיני צריך להגיע קודם כל לבדיקה גופנית כללית אצל הרופא ובמידה והוא חווה טראומה נפשית או מודע לגורם רגשי שעלול להשפיע על אין האונות עליו לעדכן את הרופא בכך.

    מהן אפשרויות הטיפול במצב של הפרעות בתפקוד המיני אצל גברים?

    גברים הסובלים מהפרעות בתפקוד המיני אם זמני ואם באופן כרוני לא צריכים להתבייש ועליהם לפנות לאבחון וטיפול שכן יש כיום מגוון טיפולים פרטיים או זוגיים שיאפשרו לאותם גברים לטפל בבעיה ולחזור לאורח חיים בריא ולתפקד מינית.

    לויטרה סיאליס ויאגרה

    אפשרויות הטיפול למצב של אין אונות הן:

    1. טיפול פסיכולוגי סקסולוגי- אפשרות לטיפול לבד של הגבר או במקרה הצורך ואם יש שיתוף פעולה עם בת או בן הזוג טיפול פסיכולוגי סקסולוגי משותף
    2. מתן טיפול הורמונלי במשחה או בזריקה אם ישנם הפרעה הורמונלית
    3. נטילת תרופות שונות הניתנות בצורה של טבליות לפה לפני מגע מיני או זריקות לפין לפני קיום יחסי מין ומיועדות לטיפול ממוקד בבעיות ספציפיות אותן יתאים הרופא המטפל בהתאם לבעיה הספציפית.
    4. בשנים האחרונות נוספו טיפולים נוספים כגון טיפול בגלי רעד-הלם קולי המיועדים לקבוצות גברים נבחרות והצלחת הטיפול בהתאם לנתוני אותם גברים.
    5. בגברים אשר אף אחד מהטיפולים לא עזר יש מקום לשקול השתלת תותב בפין.
    טיפול באין אונות באמצעות גלי קול
    מכשיר גלי קול לטיפול באין אונות- באדיבות חברת מדיספק

    בשנים האחרונות נוספו טיפולים נוספים כגון טיפול בגלי רעד-הלם קולי המיועדים לקבוצות גברים נבחרות והצלחת הטיפול הינה בהתאם לנתוני אותם גברים.

    מומלץ לבצע טיפולים פיסיים באין אונות אם יש צורך במקביל לטיפולים נפשיים ולשתף את הרופא המטפל ואת בן או בת הזוג על מנת שהטיפול עצמו יצליח כמה שיותר ותוצאותיו תהיינה מספקות.

    גברים רבים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני מתביישים להודות בכך אך חשוב ביותר להיבדק על מנת לוודא ולאבחן אם מדובר בבעיה פיזית, תופעת לוואי זמנית של תרופה מסוימת או בעיה נפשית שניתן לפתור על ידי טיפולים שונים במרפאות מיוחדות המטפלות במצבים של הפרעות בתפקוד המיני אצל גברים.

    שיפור בתפקוד המיני

    לסיכום, בדיקה, אבחון וטיפול תוך כדי מעקב אצל אורולוג מומחה הם היסודות לפתרון מלא או חלקי לבעיה שגורמת להפרעה בתפקוד המיני.


    ד"ר נחום זילבר
    כירורגיה אורולוגית
    ד"ר נחום זילבר הינו מומחה לכירורגיה אורולוגית, הבעלים של רשת מרפאות און. ד"ר זילבר אורולוג מנתח בכיר מומחה לניתוחי לייזר באורולוגיה והיה הראשון שהכניס את השימוש בלייזר באורולוגיה בארץ. ד"ר זילבר בין האורולוגים הראשונים בישראל...

    להתייעצות עם ד"ר זילבר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-7277917

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות